حزب کمونیست کارگری ایران:شعار سرنگونی در تهران هم طنین انداخت

صبح امروز سه شنبه در مترو صادقیه در تهران جمعیت از فرصت استفاده کرد و شعار مرگ بر جمهوری اسلامی توسط زنان و مردان حاضر در مترو سر داده شد. این شعار مردم در دی ۹۶ و آبان ۹۸ است. این شعاری است که در چند شب گذشته توسط مردم آزاده در شهرهای خوزستان طنین انداز شده است.

مردم آب و برق میخواهند، رفاه میخواهند، واکسن میخواهند، آزادی و برابری میخواهند، زندگی انسانی میخواهند، حرمت میخواهند، امنیت و آینده میخواهند، زور و سرکوب و بیحقوقی و فساد و تبعیض و حکومت عقب مانده و کثیف مذهبی نمیخواهند. بیجهت نیست هر مشکلی از قطع برق یا کمبود آب و واکسن و حجاب اجباری و فقر و بیحقوقی بلافاصله به شعار سرنگون باد حکومت اسلامی منجر میشود. همه مردم میدانند که کوچکترین بهبودی در زندگی شان، کوچکترین آزادی و رفاه و حرمت و انسانیتی در گرو بزیر کشیدن حکومت مفتخوران و جنایتکاران حاکم است.

شعار سرنگونی در صادقیه تهران ادامه اعتراضات گسترده و گسترش یابنده مردم خوزستان است و اعتراضات خوزستان ادامه اعتصابات قدرتمند دهها هزار کارگر نفت و اعتصابات و اعتراضات کارگران هفته تپه و شهرداری ها و معلمان و بازنشستگان است و فضای انفجاری جامعه را نشان میدهد.

یکصدا همه جا فریاد سرنگون باد جمهوری اسلامی را بلند کنیم. در همه شهرها، در متروها و در تجمعات شبانه این خواست مشترک در سراسر کشور را فریاد بزنیم. بر در و دیوارها بنویسیم، در بیانیه ها و کیفرخواست هایمان اعلام کنیم و متحد و یکپارچه برای خیزش نهایی آماده شویم. این رژیم درمانده و مستاصل را میتوانیم و باید سرنگون کنیم.

زنده باد همبستگی با مردم خوزستان

زنده باد همبستگی با کارگران اعتصابی

زنده باد رفاه، آزادی و برابری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

نامه فعالان کارگری به اتحادیه‌ها در جهان: خواستار آزادی کارگران زندانی درایران شوید

گروهی از فعالان کارگری خارج از ایران در نامه سرگشاده ای به اتحادیه ها و …