بابک یزدی: یاد محمد مزرعه کار(سامی) گرامی باد!

اولین تماسش با من برای آزادی برادرش کوروش از زندان امیگریشن در تورنتو بود. کوروش از آلمان قاچاقی وارد تورنتو شده بود و چون قبلا مجاهد بود مقداری عکس و کتابهایی از مجاهدین را با خود آورده بود. آن موقع هنوز مجاهدین را دولتهای آمریکا و کانادا جزو گروه های تروریستی می دانستند و به همین دلیل او را دستگیر کرده بودند و در زندان امیگریشن بود. سامی با من تماس گرفت تا از طریق فدراسیون پناهندگان برای آزادی برادرش اقدام و کمک کنیم.

دوستی ما ادامه پیدا کرد و هر موقع تورنتو هم می آمد به ما سر می زد . در کنگره پنجم حزب شرکت کرد. و در کنگره ششم به عنوان عضو کمیته مرکزی حزب انتخاب شد.

در کنگره پنجم من عضو تیم فنی بودم . سامی به من گفت من 15 دقیقه وقت می خوام تا در مورد اعتصابات شرکت نفت در انقلاب صحبت کنم. گفتم با اصغر کریمی صحبت کن. با اصغر صحبت کرد و برگشت و گفت اصغر میگه وقت خیلی کم داریم و فقط 5 دقیقه می تونه وقت بده!. بهش گفتم ” این کنگره به این مهمی حتی دو دقیقه هم وقت داد برو دو دقیقه حرف بزن. نمی بینی در سی ان ان و سی بی سی و … حتی دو دقیقه چقدر میشه حرف زد!

خلاصه راضی شد و رفت و بیش از ده دقیقه هم صحبت کرد و حرف هایش انقدر دلنشین بود که محدودیت وقت را نه اصغر و نه آذر و نه کسی دیگه به او توضیح ندادند. و این صحبتش تاریخی شد و برای همیشه ماند.

لینک صحبت های محمد مزرعه کار در کنگره پنجم حزب کمونیست کارگری.

اینرا هم بخوانید

نامه فعالان کارگری به اتحادیه‌ها در جهان: خواستار آزادی کارگران زندانی درایران شوید

گروهی از فعالان کارگری خارج از ایران در نامه سرگشاده ای به اتحادیه ها و …