حزب کمونیست کارگری: یکشنبه ۴ اردیبهشت: تجمعات بازنشستگان در چندین شهر

ساعت ده و نیم صبح روز یکشنبه ۴ اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض و بخاطر وضعیت معیشتی خود برای پیگیری مطالباتشان تجمعات اعتراضی خود را برپا کردند. بنا بر گزارشات تا کنونی این تجمعات در شهرهای کرمانشاه، ایلام، اراک، اهواز، و تبریز برگزار شده است.

در اراک بازنشستگان با شعار “رییسی ، قالیباف این آخرین پیام ست ، جنبش بازنشسته آماده قیام ست” فریاد اعتراضشان را به حکومت اعلام کرده و اولتیماتوم دادند.

دراهواز بازنشستگان شعار میدادند: “فقط کف خیابان بدست میاد حقمون”، ” بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن”، “وعده زیاد شنیدیم، نتیجه اش را ندیدیم”، “حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه”

اعتراض بازنشستگان به وضعیت بد معیشتی و به وخامت کشیده شدن هر روزه وضعیت زندگی و معاششان است.

تعیین مزد بر مبنای هزینه های واقعی زندگی و متناسب با هزینه واقعی سبد معیشت خانوار و افزایش آن طبق تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و برگرداندن پولهای به سرقت رفته به این صندوق، و آزادی اسماعیل گرامی و دیگر زندانیان سیاسی از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی در قطعنامه هایشان است.

اعتراض به فقر و فلاکت و تبعیض ها ونابرابری ها ، اعتراض به اختلاس ها و دزدی ها و سرکوبگری های حکومت و دفاع از زندگی و معاش، محور مشترک اعتراضات آنها و اعتراضات معلمان و بخش های مختلف جامعه است. اول ماه مه، روز جهانی کارگر روز اعتراض همه کارگران و همه مردم است. معلمان فراخوان به تجمعات سراسری برای روز جهانی را داده اند. شورای سازماندهی همه بخش های کارگری را به اتحاد سراسری در این روز فراخوانده است. کارگران پیمانی نفت در بیانه خود تاکید کرده اند که اول مه نماد اتحاد سراسری بازنشستگان و معلمان و بخشهای مختلف کارگران در ایران حول خواستها و اعتراضات سراسری شان است. این روز که برابر با یکشنبه یازده اردیبهشت است میتواند یکی دیگر از یکشنبه های اعتراض بازنشستگان باشد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴۰۰، ۲۴ آپریل ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان …