اعتراض شورای کلاه زردها به افزایش ده درصدی دستمزد کارگران دولت و خواست افزایش٥٧ درصدی

شورای کلاه زردها روز سه شنبه ٢٠ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای به بخشنامه‌ افزایش ١٠ درصدی دستمزد کارگران بخش دولتی اعتراض کرد. در این بیانیه آمده است: دولت در اقدامی بی سابقه کارگران بخش دولتی را از کارگران بخش خصوصی جدا نموده افزایش حقوق ١٠ درصدی را برای کارگران دولتی در نظر گرفته است.این در حالی است که بیست و پنجم اسفند سال قبل اعلام شد افزایش حقوق ۵۷ درصدی برای سال ١٤٠١ شامل همه کارگران از جمله کارگران بخش دولتی میشود.

لازم به توضیح است دولت در تنظیمِ لایحه‌ی اولیه‌ی بودجه‌ی ۱۴۰۱، برخلاف روال معمول سال‌های پیش عمل کرده و در بند ۴-۱ تبصره ۱۲ بودجه، افزایش حقوقِ «کارگران دولت» را فقط ١٠ درصد در نظر گرفته بود. این تصمیم منجر به اعتراضات کارگران شاغل در وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی از جمله کارگران وزارت نیرو، کارگران وزارت ارتباطات و کارگرانِ مخابرات شد. بدنبال این اعتراضات دولت دوباره وعده داده که موضوع افزایش حقوق را بازنگری خواهد کرد.

اکنون با گذشت بیش از دو ماه دولت بار دیگر اعلام کرده حقوق کارگران بخش دولتی ١٠ درصد افزایش خواهد یافت.در همین رابطه شورای کلاه زردها در بیانیه‌ای به بخشنامه‌ی افزایش ١٠ درصدی دستمزد کارگران بخش دولتی اعتراض کرده و خواهان افزایش حقوق کارگران بخش دولتی بر اساس مصوبه افزایش حقوق ٥٧درصدی برای سال جاری شده است.

اینرا هم بخوانید

تاکید اسرائیل بر”عملیات‌ جداگانه” علیه جمهوری اسلامی پس از کشته شدن سنوار

با وجود خوش‌بینی درباره دستیابی به توافقی در جنگ غزه پس از کشته‌شدن یحیی سنوار، …