اطلاعیه ۴- اعتراضات تجمعات اعتراضی در تهران و در شهرهای دیگر

امروز دامنه اعتراضات علیه گرانی و بی تامینی به سه نقطه تهران سیدخندان، هفت حوض نارمک و میدان امام حسین رسیده و مردم علیه گرانی و بی تامینی به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

در سید خندان حضور جمعیت قابل توجه بود و مردم شعارهایی علیه خامنه ای و رئیسی سر دادند. در نارمک نیز شعار توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه در فضای خیابان طنین انداخته بود. بنا بر گزارشات در میدان انقلاب نیروی انتظامی زیادی مستقر بود. فضای شهر تهران پر تلاطم است و مردم آرام و قرار ندارند. در اعتراضات تهران مردم با شعار توپ تانک فشفشه، یارانه بی‌ ارزشه ، مرگ بر رییسی پاسخ محکمی به حکومت دادند.

در تهران دربرخی نقاط در شب نیز تجمعات اعتراضی مردمی برپا شد.همچنین در شهرک رضوی تهران (شهرک کارون سابق) جمعیت معترض به خیابان آمده و حضور زنان چشمگیر بود. جمعی از زنان فریاد میزدند: جوانان با غیرت حمایت، حمایتفرماندهان نیروی انتظامی با بلندگو خطاب به مردم میگفتند که تجمع آنها غیر قانونی است و در صورت بازداشت با آنها به عنوان نیروی اغتشاشگر برخورد خواهد شد. مردم نیروی یگان ویژه را هو کرده و به تجمع خود ادامه میدهند.

علاوه بر تهران امشب سورشجان در چهارمحال و بختیاری، شهر کرد، بروجرد، هفشجان، بروجن، طاقانک، باباحیدر، مشهد و قوچان مردم به خیابان آمده و شعارهای اعتراضی سر دادند. در سورشجان شعار میدادند: زبون به این کلفتی، کو آب و برق مفتی؟!،‌- توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه!در باباحیدرمردم با شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه علیه گرانی و وضع بد معیشتی خود به اعتراض برخاستند.

در شهر بروجن شماری از جوانان و زنان معترض امشب به خیابان آمده و با شعار دادن حمایت مردم را به اتحاد و همبستگی فرا خواندند.طاقانک از شهرهای ( شهرکرد) نقطه اعتراضی دیگر امشب علیه گرانی بود. و مردم در جاهایی آتش روشن کرده بودند. در هفشجان خبرها از حمله مردم معترض به پایگاه بسیج حکایت میکند.و نیروهای سرکوب بسوی مردم تیراندازی میکنند.

در مشهد مردم معترض با آتش زدن کانکس نیروی انتظامی فریاد خشم و اعتراضشان را به سرکوبگران جمهوری اسلامی اعلام کردند.در شهر کرد شعار مرگ بر رییسی بر فضای خیابانها طنین انداخته است. بدین ترتیب مردم یکپارچه خشم و اعتراض هستند. بنا بر خبر ها در یورش نیروهای امنیتی به شهرک زرایی دزفول علی غالبی حاجیوند در حالیکه سرش را از پنجره بیرون برده بود مورد اصابت شلیک نیروی انتظامی قرار گرفت و جانش را از دست داد. این موضوع شهر دزفول را به یکپارچه و خشم اعتراض تبدیل کرده است.

سرنگون باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴ مه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

لبنان، ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در انتقادی غیرمعمول و صریح از ایران، از اظهارات رئیس …