هشدار ژنرال آمریکایی مستفر در قطر نسبت به حملات شبه‌ نظامیان مورد حمایت ایران در خاورمیانه

ژنرال ارشد نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه هشدار داد که با افزایش‌ها تنش‌ها در منطقه، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران احتمالا به منافع آمریکا و متحدان آن حمله کنند و این حملات نیز می‌تواند به منازعه جدیدی در خاورمیانه منجر شود.

ژنرال الکسوس گرینکویچ روز پنج‌شنبه قبل از آن که مسئولیت جدید خود در پایگاه هوایی العدید قطر را بر عهده بگیرد در گفت‌وگویی با خبرنگاران همچنین نسبت به نفوذ اقتصادی و نظامی چین و روسیه در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

او گفت، گزارش نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده دراین‌باره که ایران قصد ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین دارد، اگرچه «غافلگیرکننده نیست، اما نگران‌کننده است».

این مقام نظامی در ادامه سخنان خود به برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و توسعه سریع آن را موجب افزایش تنش‌ها دانست در حالی که مذاکرات بر سر احیای برجام به بن‌بست برخورده است.

آقای گرینکویچ اظهار داشت، اگرچه ما اکنون در موقعیتی قرار نداریم که مدام تحت حمله باشیم، اما متوجه هستیم که برنامه‌ریزی برای حملات ادامه دارد و ممکن است با وقوع اتفاقی همه این برنامه‌ریزی‌ها بالفعل شود.

ژنرال گرینکویچ اظهار داشت: «همه در منطقه بسیار نگران [این تحولات] هستند.»

او گفت که نیروهای آمریکایی در هفته‌های اخیر شاهد کاهش حملات هدفمند در سراسر منطقه بودند، چرا که آتش‌بس میان شورشیان حوثی تحت حمایت ایران و ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی در یمن همچنان ادامه دارد.

ژنرال گرینکویچ افزود، از سویی روند تشکیل دولت در بغداد نیز هنوز به پایان نرسیده است که همین امر شورشیان تحت حمایت ایران را در حالت برزخ قرار می‌دهد و در واقع، آنها منتظر یک هرج و مرج سیاسی هستند تا حملات خود را از سربگیرند.این مقام نظامی ایالات متحده در نهایت گفت: «ما اکنون در یک دوره سکون به‌سرمی‌بریم.» رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

آمریکا شبکه مالی حوثی‌ها – سپاه را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفاک) روز پنجشنبه ۲۶ مهر هجده شرکت، فرد …