کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی: نشست و ملاقات اضطراری با وزیر امور خارجه هلند

در نشست و ملاقات با وزیر امور خارجه هلند آقای هوکسترا، دیروز چهارشنبه ۲۱ دسامبر ۲۰۰۲، پریسا پوینده مسئول کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی همراه با فرح کریمی عضو مجلس سنای هلند و لیلیان پلومن رئیس و شخص اول سابق حزب کارگر و فعال حقوق زنان و دو تن از فعالین دیگر، اعتراضات جاری در جامعه، سرکوبها، بازداشتهای وسیع و شرایط غیر انسانی و خطرناک بازداشت شدگان، شکنجه و عدم آگاهانه دارو و درمان، تجاوز به دستگیر شدگان بویژه زنان، بازداشت مجدد زندانیان سیاسی سابق و جان باختن یکی از آنان بر اثر شکنجه، آتش سوزی در زندانها، صدور احکام محاربه و اعدام از موضوعات مطرح شده بود.


در این نشست خواست اعلام حمایت دولت هلند از اعتراضات مردم در ایران بطور عمومی تر و وسیعتر، تحریمهای بیشتر، توقف اعدامها، کفالت سیاسی جهت نجات جان بازداشت شدگان و محاکمه سران جمهوری اسلامی از سئوالات مطرح شده بود.
همچنین در این نشست پریسا پوینده خواستار بایکوت رژیم و اخراج دیپلماتهای جمهوری اسلامی از هلند و فراخواندن دیپلماتهای هلندی از ایران و محاکمه سران جمهوری اسلامی شد.


آقای هوکسترا وزیر امور خارجه ضمن ابراز همدردی و همبستگی خود با مردم ایران گفت؛ رعایت حقوق بشر در ایران برای ما از الویت بالایی برخوردار است و ما با همکاران خود در پارلمان اروپا و سازمان ملل ایران را بدلیل نقض حقوق بشر محکوم میکنیم. وی افزود برای عدالت تلاش میکنیم و تحریمهای بیشتری را برای مسئولین تصویب میکنیم. همچنین هلند فورا از مقامات ایران میخواهد اعدامها را متوقف کند.


کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی تمام تلاش و امکانات خود جهت آزادی بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی، توقف اعدامها و حمایت از انقلاب جاری و داستن یک زندگی بهتر برای مردم در ایران بکار میبرد.


کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱ دی ۱۴۰۱/ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

در تجمع اعتراضی مقابل اجلاس سازمان جهانی کار علیه حضور جمهوری اسلامی در ژنو شرکت کنید.هفتم ژوئن ٢٠٢٤ برابر با ١٨خرداد ١٤٠٣

در تجمع اعتراضی مقابل اجلاس سالانه سازمان جهانی کار علیه حضور جمهوری اسلامی در ژنو …