بیانیه تشکیل شبکه جهانی برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی. تاکنون بیش از صد و هفتاد فعال و تشکل از تشکیل این شبکه حمایت کردند

شبکه جهانی برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران(شبکه جهانی)، ظرفی است برای کار مشترک با هدف تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی؛ فضایی برای همکاری و مشارکت در کارزارها با استفاده از تجارب فعالین، نهادها، و تشکلهای مختلفی که «آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و عقیدتی» از پایه های اولیه فعالیتها و اقدامات شان میباشد.
این شبکه علاوه بر هماهنگی در سطوح داخلی و بین المللی برای آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و عقیدتی، در زمینه های مربوط به عرصه آزادی زندانیان سیاسی از جمله موارد زیر فعالیت میکند:
تامین شرایط سالم و مطابق با استاندارد جهانی زیستی و بهداشتی زندان‌ها، تامین دارو و امکان درمان زندانیان، توقف شکنجه (فیزیکی، روحی روانی، تجاوز و آزار جنسی، و شکنجه های دارویی)، تضمین حق اعتراض، تحصن و اعتصاب غذای زندانیان، مبارزه با تعیین وثیقه به عنوان عاملی برای کنترل و سرکوب زندانیان، ناپدیدسازی قهری، رفع فشار و تهدید خانواده های زندانیان، گرفتن اعترافات اجباری، قتل زندانیان زیر شکنجه و خودکشی شدن زندانیان (اعدام خاموش)، محروميت از حق وکیل و دادرسی عادلانه، تبعید به زندان‌ها و شهرهای دوردست، گروگانگیری زندانی های دو تابعیتی و خارجی، تامین امنیت جانی زندانیان سیاسی وعقیدتی.
فعالیتهای شبکه جهانی توسط فعالین و نهادهایی که به شبکه می پیوندند اجرا خواهند شد. افراد و نهادها می توانند کارزارهایی که با رای اکثریت در شبکه جهانی تصویب گردیده را هماهنگ با شبکه، ویا به صورت مستقل نیز پیش ببرند.
نخستین نشست شبکه جهانی در تاریخ بیست و یکم ژوئیه ۲۰۲۴ ساعت ۱۷ تا ۱۹ به وقت اروپای مرکزی برگزار شد.
در این جلسه همچنین بیانیه ای در حمایت از تشکیل این شبکه ارائه داده شد. از شما عزیزان نیز دعوت می‌کنیم در صورت تمایل اسم خود را برای حمایت از تشکیل این شبکه به ما اعلام کنید. بیانیه و امضاها ضمیمه میباشد.
شبکه جهانی برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران قدم‌ مهمی است برای همصدایی و کار مشترک تمام فعالین و تشکل‌هایی که از آزادی بدون قید و شرط و فوری زندانیان سیاسی حمایت می‌کنند. این شبکه متعلق به زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان است. این شبکه متعلق به تمام کسانی است که معتقدند حق آزادی بیان و اندیشه، حق زندگی و شکنجه نشدن حق اولیه هر انسانی است.

شبکه جهانی برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران
ایمیل تماس:
IranGlobalNetworkfpp@gmail.com

شماره های تماس تعدادی از اعضای مؤسس :

شیوا محبوبی:
+447572356661
پریسا پوینده:
+31622029312
مرجان اروندی:
+43 650 3407007

لینک جلسه را از طریق یوتیوب زیر میتوانید ببینید.

لینک بیانیه و امضاها:
https://docs.google.com/document/d/1Bv4P0KURfIL2ru1ReFeGFQRaztG0P5VIihl6oei1TCI/edit?usp=sharing

اینرا هم بخوانید

محرومیت ۱۰۰ روزه پخشان عزیزی از ملاقات با وکلای مدافع و خانواده

کمپین آزادی پخشان عزیزی، مددکار اجتماعی محکوم به اعدام، در بیانیه ای در روز سه …