کارفرمای ایران (صدرا) حقوق ماهانه کارگران را قسطی واریز می کند!

 یک کارگر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به خبرگزاری حکومتی ایلنا می گوید نزدیک به ۲ هزار کارگر پیمانکاری و ۶۸۰ کارگر قرارداد مستقیم شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهر هستیم که هر ماه کارفرما حقوق‌مان را در چند قسط واریز می‌کند که این موضوع مشکلات زیادی را برای ما که حداقل‌بگیر هستیم، بوجود آورده است.

جدا از دریافت اقساطی حقوق، بابت دریافت سنوات، پاداش و حق مرخصی ۱۴۰۲ نیز دچار مشکل هستیم.کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که شمار زیادی از آن‌ها تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار مشغول کار هستند، هر ماه منتظرند حقوق خود را کامل و بدون تاخیر دریافت کنند اما جدا از پرداخت نشدن بیش از دو ماه حقوق (خرداد وتیر ماه)، حقوق فروردین و اردیبهشت ماه ابتدای سال جاری را در دو تا سه قسط دریافت کرده‌اند که آخرین آن مربوط به ۵۰ درصد حقوق اردیبهشت بود که روز نهم مرداد ماه به حساب کارگران واریز شد.

جدا از معوقات مزدی، حق بیمه کارگران از خرداد ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. در واقع حق بیمه به دلیل‌ عدم پرداخت به تامین اجتماعی ۱۵‌ام هر ماه  به مدت یک هفته قطع و پس از یک هفته محروم بودن از خدمات بیمه‌ای مجددا تا ۱۵‌ام ماه بعد وصل می‌شود و این قضیه به صورت روال هر ماه ادامه دارد.

طی سالهای گذشته اعتراضات و مکاتباتی با مسئولان شرکت ایران صدرا و دیگر مقامات ذیربط انجام شد ولی نتیجه‌ای نداشت.

اینرا هم بخوانید

پارلمان آلمان بسته امنیتی برای تشدید سیاست‌های مهاجرتی را تصویب کرد

پارلمان آلمان روز جمعه ۱۸ اکتبر، بسته امنیتی احزاب ائتلاف حکومتی (حزب سوسیال دموکرات SPD، حزب سبزها …