نتانیاهو: اسرائیل در یک «جنگ چندجانبه» با جمهوری اسلامی است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در جلسه کابینهٔ خود گفته است که اسرائیل در حال حاضر در یک «جنگ چندجانبه» با ایران و نیروهای نیابتی آن است.این در حالی است که ایالات متحده و متحدانش برای دفاع از اسرائیل در برابر یک حمله تلافی‌جویانه احتمالی و جلوگیری از یک درگیری منطقه‌ای مخرب‌تر آماده می‌شوند. نتانیاهو، روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه در جلسه کابینه بار دیگر تأکید کرد که اسرائیل برای هر سناریویی آماده است.

او همچنین در یک سخنرانی جداگانه در روز یکشنبه گفت که ایران و زیردستانش قصد دارند اسرائیل را در «محاصره خفقان‌آور تروریسم» قرار دهند.آقای نتانیاهو افزود: «ما مصمم هستیم مقابل آنها در همه جبهه‌ها و میدان‌ها، در دور یا نزدیک، بایستیم.»او هشدار داد هرکس بخواهد به اسرائیل ضربه بزند، «بهای بسیار سنگینی خواهد پرداخت.»

همزمان به گفته سخنگوی وزات خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، روز یکشنبه با وزیران خارجه گروه هفت گفت‌وگو و بر اهمیت کاهش تنش‌های جاری در خاورمیانه تاکید شد.وزیر خارجه ایالات متحده و وزرای امور خارجه همچنین درباره تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش‌بسی که آزادی گروگان‌های اسرائیلی را تضمین کند و نیز امکان افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه را افزایش دهد، گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه اردن به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک این کشور، سفری کم سابقه به ایران داشت، در حالی که پنتاگون تجهیزات قابل توجهی را به منطقه منتقل کرده است. برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

لبنان، ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در انتقادی غیرمعمول و صریح از ایران، از اظهارات رئیس …