وال‌استریت جورنال: جمهوری اسلامی درخواست خویشتن‌داری در قبال ترور اسماعیل هنیه را رد کرده است

نشریه وال‌استریت جورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشته است که ایران تلاش‌های ایالات متحده و کشورهای عربی را برای تعدیل واکنش به ترور اسماعیل هنیه رد کرده است.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به سفر ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، به تهران می‌گوید مقام‌های ایرانی در این ملاقات به دیپلمات‌های عرب گفته‌اند «برایشان مهم نیست که جنگ بشود.»

این تأکید مقام‌های جمهوری اسلامی در پاسخ به درخواست‌های منطقه‌ای و جهانی برای تعدیل واکنش ایران به کشته شدن اسماعیل هنیه مطرح شده است. مقام‌های ایرانی وعده داده‌اند که این حمله را تلافی کنند و در چارچوب آنچه «خونخواهی هنیه» می‌نامند، از قطعی بودن پاسخ به اسرائيل سخن می‌گویند.

پاسخ رد ایران به پیام‌ها

وال‌استریت جورنال به نقل از منابع آگاه در این ماجرا نوشته است که ایالات متحده از کشورهای اروپایی و متحدان خود خواسته تا از تهران بخواهند تنش‌ها را تشدید نکند. در این پیام، واشینگتن به تهران هشدار داده که هر حمله‌ای از سوی ایران، با پاسخ متقابلی روبه‌رو خواهد شد. همچنین آمریکا تأکید کرده خویشتنداری تهران می‌تواند بخت برای بهبود مناسبات با غرب را که از شعارهای انتخاباتی مسعود پزشکیان بوده، افزایش دهد.

ایالات متحده به عنوان بخشی از پیام خود همچنین به تهران گفته است که اسرائيل را نیز برای کاهش تنش تحت فشار قرار داده است.بر گرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

لبنان، ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در انتقادی غیرمعمول و صریح از ایران، از اظهارات رئیس …