مراسم یادبود غیراسلامی و غیر مذهبی – میلاد رسایی منش

مندرج در ژورنال شماره ۸۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ویدئویی از مراسم عزاداری برای زنی در‌ چند روز گذشته در فضای مجازی وایرال شده که نشان می‌دهد برگزارکنندگان این مراسم سبکی کاملاً متفاوت از الگوهای مطلوب حاکمیت اسلامی را برای این مراسم انتخاب کرده‌اند. در این ویدئو دیده می‌شود که بجای پخش قرآن در مراسم موزیک پخش می‌شود، و عکس زن متوفی نیز بی‌حجاب است. بسیاری از زنان حاضر در مراسم هم حجاب ندارند، و زن و‌ مرد در کنار هم در این مراسم شرکت کرده‌اند. فضای حاکم بر این مراسم غیرمذهبی و ضداسلامی است.

همین کلیپ یک‌بار دیگر نشان می‌دهد که حکومت اسلامی در هیچ زمینه‌ای به اهداف ارتجاعی خود نرسیده است. علی‌رغم صرف بودجه‌های میلیارددلاری در حوزه ترویج فرهنگ اسلامی و بمباران مردم با خرافات اسلامی جامعه در ابعاد میلیونی ضد اسلامی‌تر می‌شود. مردم در ایران به یُمن وجود مافیای اسلامی شناخت و درک عمیق‌تری از کارکرد اسلام و مذهب به دست آورده‌اند. جمهوری اسلامی بیشتر از هر کار علمی و فرهنگی ضداسلامی و ضد مذهبی ماهیت مذهب را در برابر جامعه قرار داده است. مذهب دیگر نه فقط به آه و غم و دروغ‌بافی احمقانه در باره بهشت و جهنم، بلکه مستقیماً به حساب‌های نجومی حاکمین اسلامی متصل شده است.

با آغاز انقلاب زن زندگی آزادی، جنش سکولار و ضد دین در ایران وارد مرحله‌ای جدید شد. از بروزات مهم و غیرقابل‌انکار جنبش ضداسلامی در پروسه انقلاب زن زندگی آزادی، مراسم‌های مدرن و مغایر با موازین حکومت از نوع عزاداری خانواده‌های دادخواه برای عزیزانشان است. پدر فرزین معروفی با کیک تولد بر مزار فرزند جان‌باخته‌اش رقصید. در ایذه، در مراسم برای کیان پیرفلک، مردم ساز زدند و زنان بی‌حجاب ظاهر شدند و زن و مرد برکنار هم رقصیدند. در مراسم برای غزاله چلاوی، عزاداران با نواختن ترومپت و پوشیدن لباس‌های سفید به خانه مادر غزاله رفتند و برای این زن شجاع و ورزشکار عزاداری کردند.

با نگاهی به مراسم‌های عزاداری در شهرهای دیگر ایران به‌وضوح می‌توان دید، سبک زندگی مردم تا چه حد سکولار، و متفاوت با الگوهای مدنظر حکومت اسلامی است. دررابطه‌با سایر نشانه‌های جنبش ضد دین در ایران به موارد متعددی می‌توان اشاره کرد. آنچه اما پر واضح است، شکست عمیق و همه‌جانبه رژیم اسلامی در اسلامیزه کردن جامعه است. جنبش سکولاریستی باید هر چه بیشتر ضد مذهبی‌ شود.

اینرا هم بخوانید

محمد و تلاش رژیم برای نجات اسلام – میلاد رسایی‌منش

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …