کارشناس حزب دمکرات مسیحی آلمان: در قبال ایران دیپلماسی تنها موثر نیست

رودِریش کیزه‌وتِر، کارشناس سیاست خارجی حزب دموکرات مسیحی آلمان (CDU)، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی “فونیکس “در مورد احتمال حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل گفت: «ایران می خواهد حق موجودیت اسرائیل را از بین ببرد. حماس، حوثی‌ها و حزب‌الله نیز علیه موجودیت اسرائیل می‌جنگند. با آنها نمی‌توان تنها با دیپلماسی مقابله کرد بلکه باید به بازدارندگی هم توسل جست.»

این سیاستمدار آلمانی همچنین افزود که آلمان نباید به این امیدوار باشد که “ایران احتمالا سلاح‌های هسته‌ای را کنار می‌گذارد.” به باور او “فقط چند هفته” تا تبدیل شدن ایران به یک “قدرت هسته‌ای” باقی مانده است.

کیزه‌وتر همچنین معتقد است که باید از “رمانتیسم و ساده‌انگاری در سیاست در قبال ایران” دست برداشت. جمهوری اسلامی به گفته او باید از ایده نابودی اسلامی دست بکشد. این عضو کمیسیون امنیت ملی پارلمان آلمان همچنین تاکید کرده است که آلمان باید در چارچوب تعهداتش نسبت به امنیت و بقای اسرائیل از نفوذ دیپلماتیکش روی ترکیه نیز استفاده کند و این کشور را ازموضع دوستانه نسبتا به حماس و مواضع خصمانه نسبت یه اسرائیل منصرف کند.

روز چهارشنبه ۷ اوت (۱۷ مرداد)، سفیر اسرائیل در نامه‌ای به تمام اعضای پارلمان آلمان (بوندستاگ) از آنها خواسته بود تا وفاداری به ایده “امنیت اسرائیل به عنوان بخشی از منافع ملی آلمان است” را در عمل نشان دهند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

درخواست برخی مدیران از اولیا دانش آموزان کم‌درآمد.پول ندارید، مدرسه تمیز کنید

«شبکه شرق» از درخواست برخی مدیران از اولیا دانش آموزان کم‌درآمد.پول ندارید، مدرسه تمیز کنید.مادر …