حمله «برنامه‌ریزی‌شده زندانیان شرور» به عباس واحدیان شاهرودی در مقابل مقامات زندان وکیل‌آباد مشهد

در پی هشدار عباس واحدیان شاهرودی درباره هدف مقامات زندان برای «حذف زندانیان سیاسی»، یک گروه حقوق بشری از «ضرب و شتم» این زندانی سیاسی در زندان وکیل‌آباد مشهد خبر داد و اعلام کرد که جان او در خطر است.

بر اساس گزارش گروه مشاوران حقوقی دادبان در روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور، «روز شنبه، هنگام آمارگیری روزانه، سه زندانی بی‌دلیل و در حرکتی از پیش برنامه‌ریزی شده به عباس واحدیان شاهرودی حمله کردند و در برابر چشم زندانبان و مأموران زندان، او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.»

بنا بر این گزارش، حمله به آقای واحدیان توسط «زندانیان شرور» در حالی است که «این اتفاق پیشتر هم تکرار شده بود» و «این زندانی سیاسی بارها نسبت به هدف اصلی زندانبان و مسئولان زندان مبنی بر حذف زندانیان سیاسی هشدار داده است.»

آقای واحدیان شاهرودی در زندان با بیماری‌های متعددی مواجه است و به «مشکلات تنفسی و بیماری ناشناخته پوسیتی» دچار شده است.

عباس واحدیان شاهرودی، فعال سیاسی زندانی در مشهد، از امضاکنندگان «بیانیه ۱۴» برای استعفای علی خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی است.

این فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی که پیش از این نیز سابقه بازداشت داشته است، آخرین بار در روز دهم شهریور سال ۱۴۰۰ در شهرستان رضوانشهر استان گیلان بازداشت شد و در چند سال گذشته بارها ممنوع از تماس و ملاقات شده است.

سازمان عفو بین‌الملل در اسفند ۱۴۰۲ با ابراز نگرانی درباره وضعیت عباس واحدیان شاهرودی، خواستار آزادی «فوری و بدون قید و شرط» او و ارائه مراقبت‌های پزشکی تخصصی مورد نیاز او در خارج از زندان شده بود.

شهلا جهان‌بین، همسر او پیشتر از بیماری‌های متعدد عباس واحدیان شاهرودی از جمله عفونت لثه، تپش قلب، و درد قفسه سینه خبر داده و از عدم رسیدگی پزشکی به او انتقاد کرده بود.

این فعال سیاسی منتقد حکومت با اتهاماتی از جمله «تشکیل گروه به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «همکاری با گروه های مخالف نظام» به ۲۴ سال حبس محکوم شده است. رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

محمد بهمدی، کارگر آسیب دیده معدن طبس: همان معدن دوباره راه افتاده و معدن با همان وضعیت مشغول کار است

وب سایت حکومتی انتخاب:محمد بهمدی، کارگر آسیب دیده معدن طبس: همان معدن دوباره راه افتاده …