نگرانی حکومت از رقص سحر دولتشاهی – میلاد رسایی‌منش

مندرج در ژورنال شماره ۸۳۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

قوه قضاییه اسلامی از “برخورد قضایی” با سحر دولتشاهی، بازیگر سینما به دلیل انجام‌دادن حرکاتی شبیه به رقص در یک سریال نمایش خانگی خبر داد. در همین حال، قوه قضائیه اعلام کرد که برای ۳۰ سینماگر به دلیل حمایت از مبارزات مردم علیه جمهوری اسلامی پرونده ساخته شده است.

حکومت سرکوبگر اسلامی در یک بعد ماهیت خود را در سرکوب زنان تعریف کرده است. اسلامیست‌های حاکم از یک سو با استناد به قرآن و قوانین اسلامی، سرکوب زنان را توجیه می‌کنند، و در جنبه‌ای دیگر، باتوجه‌به خصلت سرکوبگری رژیم، با حمله و قداره‌کشی علیه زنان در صدد زهرچشم گرفتن از کلیت جامعه هستند.

سرکوب هنرمندان، به‌خصوص زنان هنرمند و آنهایی که با انقلاب زن زندگی آزادی اعلام همدلی و همبستگی می‌کنند، در آستانه دومین سالگرد آغاز انقلاب نیز شدت گرفته است. همه این سرکوبگری‌ها علیه هنرمندان در حقیقت اعتراف حکومت به نامشروع بودن و خواست عمومی مردم برای تغییر شرایط و قوانین به نفع برابری زن و مرد است. رژیم اسلامی به‌خوبی درک کرده که جامعه به لحاظ تفکر سال‌هاست تماماً از ایدئولوژی اسلامی رد شده است و اکنون این نیروی مادی قوی موجود برای سرنگونی رژیم دارد قوی‌تر به میدان می‌آید.

رژیم اسلامی در زن‌ستیزی و دشمنی با شادی در چهل و پنج سال گذشته همه رکوردها را در تاریخ جابه‌جا کرده است. اما این توحش اسلامی در واقع سوخت برای موتور انقلاب خواهد بود. آنچه همین امروز دارای اهمیت ویژه است دفاع جانانه از سحر دولتشاهی است. ایشان در ایران از معروفیت بالایی برخوردار است و همه علاقه‌مندان این زن شجاع و هنرمند می‌توانند در اقدامات فردی و جمعی به دفاع از او برخیزند. در مدیای اجتماعی تا همین حالا علیه این تعرض رژیم نسبت به این هنرمند اقدامات مؤثری سازمان‌یافته است. جا دارد حمایت از سحر دولتشاهی را به کوچه و خیابان نیز بکشانیم. در مورد حرکت پیشرو این هنرپیشه گفتگوی اجتماعی راه بیندازیم و از هنرمندان دیگر بخواهیم به هر نحوه ممکن علیه پرونده‌سازی رژیم در این مورد مشخص اعتراض کنند. جامعه در اعتراض و اعتصاب و مخالفت عملی علیه جمهوری اسلامی در حال جوشیدن است. این وضعیت به ما امکان می‌دهد جواب دندان‌شکنی به حکومت اسلامی بدهیم.

اینرا هم بخوانید

مراسم یادبود غیراسلامی و غیر مذهبی – میلاد رسایی منش

مندرج در ژورنال شماره ۸۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …