پاسخ پرستاران احضار نیست! اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۸۳۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پرستاران البرز می‌گویند: «برای برخی از همکارانی که در اعتراضات اخیر شرکت داشته‌اند، نامه احضار آمده است؛ در این احضاریه این پرستاران به تخلف از قوانین و تحریک دیگران به کارشکنی و کم‌کاری متهم شده‌اند». «دانشگاه علوم پزشکی قصد دارد با این اقدام، این حق قانونی را از پرستاران بگیرد و این در حالی است که خواسته‌های کادر درمان کشور، همه قانونی و بر مبنای عدالت است».

سرکوبگران علی‌رغم همه تهدیدها و احضارها موفق نشدند جلو اعتصابات و تجمعات قدرتمند پرستاران را بگیرند. این اعتصابات نقش قابل‌توجهی در فضای سیاسی کشور ایفا کرد. نیروی مهمی را به جلو صحنه راند و بار دیگر جامعه‌ای ناآرام و معترض و متنفر از حکومت نکبت اسلامی و ناتوانی حکومت در پاسخگویی به ساده‌ترین مطالبات آنها را به همگان نشان داد.

رژیم می‌داند که این اعتصابات و تجمعات باشکوه تازه شروع به میدان آمدن این نیروی معترض است. می‌داند که پرستاران اولتیماتوم داده‌اند که در صورت عدم تحقق مطالباتشان باز هم دست به اعتصاب و تجمع خواهند زد. می‌خواهد با چند مورد احضار و تهدید جلو تداوم، قوام‌گیری و اوج‌گیری مجدد آن را بگیرد. پرستاران ویژگی‌های مهمی دارند. در یک بخش خدماتی بسیار حیاتی فعالیت می‌کنند و محبوبیت خاصی در جامعه دارند. در خط تماس با توده‌های وسیع مردم و کمک به مداوای مردم و حتی نیروهای سرکوب هستند. نیرویی نسبتاً جوان و اکثریت زن هستند، همان زنان و نیرویی که در خط مقدم انقلاب زن زندگی آزادی قرار گرفت. راه و روش مؤثر مقابله با تهدیدات را نیز فرا خواهند گرفت. یک اقدام مهم پرستاران این بود که به‌سرعت دست‌به‌کار همراه‌کردن خانواده‌هایشان در تجمعات شدند. گام بعدی همراه‌کردن مردم شهر است.

دانشگاه‌ها و مدارس در آستانه باز شدن هستند. مردم کردستان برای اعتصاب عمومی در روز یکشنبه دارند آماده می‌شوند. اعتصابات بزرگی در نفت و برخی مراکز کارگری در جریان است. بی‌حجابی نیروهای سرکوب را کلافه و مستأصل کرده است. جنب‌وجوش اعتراضی در جامعه در حال گسترش است. پرستاران این موقعیت را دارند که منشأ به هم پیوستن توده‌های وسیع مردم شوند. حمایت از آنها و شکل‌دادن به موج حمایت از مطالبات بحق آنها بی‌نهایت اهمیت دارد.

اینرا هم بخوانید

اعتصابات پرستاران و سیاست حکومت – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …