ارتش اسرائیل حمله موشکی ایران “بی‌اثر” بود. این حمله ایران را تلافی خواهیم کرد

ارتش اسرائیل در اولین واکنش رسمی بە حملە موشکی ایران، بە اصابت برخی از موشک‌ها بە پایگاه‌های هوایی خود اذعان کرد، اما گفت خسارات عمدەای بە تاسیسات نظامی‌اش وارد نشدە است.

در بیانیەای کە ارتش اسرائیل منتشر کردە است، ادعا شدە کە در اثر اصابت موشک‌های ایران “دفاتر اداری و تاسیسات تعمیر و نگهداری” برخی از پایگاه‌های هوایی این کشور آسیب دیدەاند، اما بە “هواپیماها، جت‌های جنگنده، پهپادها، زیرساخت‌های حیاتی و تجهیزات نظامی” آسیبی وارد نشدە است.

با توجه بە این گفتەها ارتش اسرائیل اینگونه برآورد کرده کە حملە ایران “بی اثر” بودە، بە این معنا کە آسیب یا اخلالی بە عملیات‌های مستمر نیروی هوای ارتش اسرائیل وارد نشدە است.

ارتش اسرائیل همچنین تصریح کرده کە هیچکدام از موشک‌های شلیک شدە از نسل موشک‌های “هایپرسونیک” نبودەاند.

تسلیحات مافوق صوت که پنج برابر سرعت صوت پرواز می کنند، به دلیل سرعت و قدرت مانور خود می توانند چالش‌های مهمی را برای سیستم‌های دفاع موشکی ایجاد کنند. ایران، موشک فتاح را قادر به رسیدن به ۱۵ برابر سرعت صوت دانسته است. ارتش اسرائیل اما گفته ایران اصلا موشک مافوق صوت ندارد.

همچنین تاکید شدە کە در اثر این حملات بە کسی آسیب جدی وارد نشدە و تنها دو غیر نظامی در تل‌آویو در اثر اصابت ترکش زخمی شدەاند.

همزمان ارتش اسرائیل تاکید کردە کە آماده دریافت دستور از فرماندهان خود و آمادە هرگونه پاسخی بە ایران است.

هرتسی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، با اشاره به این که ایران روز سه‌شنبه ۲۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرد، می‌گوید اسرائیل این حمله ایران را تلافی خواهد کرد.

او روز چهارشنبه اعلام کرد ارتش اسرائیل توانایی دسترسی و حمله به هر نقطه‌ای در خاورمیانه را دارد.آقای هالوی در ادامه گفت: «ما می‌دانیم چگونه مکان‌های مهم را هدف قرار دهیم و چگونه با دقت و قدرت ضربه بزنیم.»

او با حضور در پایگاه هوایی «تل ‌نوف» اسرائیل گفت دشمنانی که هنوز این را درک نکرده‌اند، «به زودی» خواهند فهمید.

فرمانده ارتش اسرائیل افزود: «ایران دیروز با حدود ۲۰۰ موشک اسرائیل را مورد هدف قرار داد. حملات جمهوری اسلامی به مناطق غیرنظامی بود و جان شهروندان را در معرض خطر قرار داد. اما در سایه رفتار مناسب شهروندان و قابلیت‌های دفاعی بالا، صدمات این حمله نسبتا کم بود.»رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

رسانه‌های اسرائیل: اهداف حمله به ایران تعیین شده است

“کانال ۱۲” اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۴ مهر (۱۵ اکتبر) گزارش داد پاسخ تلافی‌جویانه ارتش اسرائیل …