بایدن: آمریکا از اسرائیل در برابر حکومت ایران و گروه‌های نیابتی‌اش دفاع می‌کند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت نخستین سالگرد حمله تروریستی ٧ اکتبر گفت آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود مقابل حملات حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها، و جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.

جو بایدن یادآور شد که هفته گذشته به دستور او، ایالات متحده برای دومین بار در دفاع موفقیت‌آمیز اسرائیل از خود مقابل حملات موشکی حکومت ایران به این کشور مشارکت کرد.

او در بخش دیگر از بیانیه‌اش افزایش یهودستیزی در آمریکا و سراسر جهان را به شدت محکوم کرد و بر ضرورت مقابله به آن و تنفر در هر شکلی تاکید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با گروگان‌های ربوده‌شده توسط حماس گفت به یاد آنها و خانواده‌هایشان است و هرگز از تلاش برای بازگرداندن گروگان‌های باقیمانده در اسارت حماس دست نخواهد کشید.

بایدن افزود آمریکا به تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه که منجر به آزادی گروگان‌ها، افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان ساکن غزه، تضمین امنیت اسرائیل، و پایان جنگ جاری شود، ادامه خواهد داد.

*هریس: اسرائیل باید همیشه از امکانات لازم برای دفاع از خود در برابر جمهوری اسلامی برخوردار باشد

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت نخستین سالگرد حمله تروریستی ٧ اکتبر بر ضرورت دسترسی اسرائیل به تجهیزات لازم برای دفاع از خود در برابر حکومت ایران و گروه‌های تروریستی مورد حمایت آن همچون حماس تاکید کرد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا که نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده نیز است، در این بیانیه تصریح کرد که تعهد او به امنیت اسرائیل «تزلزل‌ناپذیر است.»

هریس با اشاره به اقدامات حماس در روز ٧ اکتبر سال گذشته از جمله «قتل‌عام ۱۲۰۰ نفر انسان بی‌گناه، ربودن بیش از ۲۵۰ تن دیگر، و تعرض جنسی به زنان و دختران در کنار جاده‌ها» گفت این امر موجب یادآوری ترسی عمیق در میان یهودیان نه تنها در اسرائیل بلکه در آمریکا و سراسر جهان شد.

هریس ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حمله ٧ اکتبر تصریح کرد با تمام قدرت تلاش خواهد کرد تهدید حماس علیه اسرائیل برچیده شود، حماس هرگز توانایی حکمرانی بر غزه را نداشته باشد، و مردم غزه از شر حماس رهایی یابند.

او در بخش دیگری از بیانیه خود بر ضرورت دستیابی به توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس تاکید کرد و گفت از مبارزه در راه تحقق حق فلسطینیان برای برخورداری از کرامت، آزادی، امنیت، و حق تعیین سرنوشت دست نخواهد کشید.

کامالا هریس در ارتباط با درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله نیز ضرورت دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز را یادآور شد و آن را تنها راه احیای آرامش پایدار و بازگشت ساکنان مناطق مرزی اسرائیل و لبنان به خانه‌هایشان خواند.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نیز روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت نخستین سالگرد حمله تروریستی ٧ اکتبر گفت آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود مقابل حملات حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها، و جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.

همچنین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه در نخستین سالگرد حمله تروریستی ٧ اکتبر حماس به اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی خواست حمایت حکومت ایران از حماس و دیگر گروه‌های تروریستی در خاورمیانه را که «مسئول این همه مرگ، ویرانی، و بی‌ثباتی» هستند، محکوم کند.

اینرا هم بخوانید

محرومیت ۱۰۰ روزه پخشان عزیزی از ملاقات با وکلای مدافع و خانواده

کمپین آزادی پخشان عزیزی، مددکار اجتماعی محکوم به اعدام، در بیانیه ای در روز سه …