اعتراضات بر سر معیشت در دل فضای جنگی – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در فضای جنگی حاکم، اعتراضات بر سر معیشت گسترده‌تر شده و بخش‌های مختلف کارگری و مردم در سطح جامعه با فریاد خواست‌هایشان اجازه نمی‌دهند که اعتراضاتشان تحت‌الشعاع این اوضاع قرار گیرد. از جمله برای این هفته لیستی از فراخوان‌های اعتراضی از سوی بخش‌های مختلف کارگری و بویژه بازنشستگان را داریم. روز یکشنبه ۱۵ مهر شروع پُرشوری از این اعتراضات بود. فراخوان‌هایی که با شعارهایی چون “جنگ‌افروزی کافیه، سفره ما خالیه”، “اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد” پیام روشنی برای حکومت داشت.

روز یکشنبه بازنشستگان فولاد و معدن در تهران و اصفهان و اهواز و بازنشستگان تأمین اجتماعی در چند شهر تجمع کردند. تجمع بازنشستگان فولاد و معدن در تهران با یورش حکومت روبرو شد، اما ایستادگی بازنشستگان و درگیرشدن آنان با سرکوبگران با فریاد بی‌شرف بی‌شرف حساب را کف دست آنان گذاشت. در این روز بازنشستگان با فریاد خواست‌هایشان و شعارهای کارگر زندانی آزادی باید گردد، شریفه محمدی آزاد باید گردد، پیامشان این بود که اجازه نمی‌دهند در پرتو این شرایط سرکوبگری‌ها شدت یابد. بدنبال این تجمع بازنشستگان گفتند که ما را تهدید کردند که تجمع نکنیم و گفتند اسرائیل حمله می‌کند. معلوم شد اسرائیل و اسرائیلی کیست.

امروز دوشنبه ۱۶ مهر نیز بازنشستگان مخابرات تجمعات سراسری داشتند و کارگران رسمی نفت در شرکت‌های مختلفی در مناطق نفت‌خیز جنوب تجمعات اعتراضی بر پا کردند. بعلاوه اینکه تجمعات بیشتر بازنشستگان برای روزهای هفدهم و بیست و یکم مهر در راه است.

جنبش گسترده بر سر معیشت که یکسر قدرتمند آن بازنشستگان و سر دیگرش کارگران نفت، معلمان، پرستاران و بخش‌های مختلف جامعه هستند، در متن فضای انقلابی جامعه، جمهوری اسلامی را که در اوج زبونی خود قرار دارد به وحشت انداخته است. جمهوری اسلامی از گسترش اعتراضات بر سر معیشت، از جمله اعتراضات بازنشستگان و پرستاران و فضای پر تلاطم اعتراضی نفت هراس دارد. حمله دیروز به تجمع بازنشستگان فولاد و معدن بازتابی از این هراس بود که جوابش را گرفت.

با گسترده‌تر کردن اعتراضاتمان و فریاد دوباره فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی، راه به پایان رساندن پیروزمند انقلاب را در پیش بگیریم. سرنگونی جمهوری اسلامی پاسخ فوری ما مردم در ایران برای رهایی از جهنم جمهوری اسلامی و رهایی مردم در کل منطقه از شر جنگ‌افروزان است.

اینرا هم بخوانید

دومین سالگرد جمعه خونین زاهدان – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۸۴۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …