یونیسف:۳۷۰ میلیون دختر در سراسر جهان تحت خشونت جنسی قرار دارند

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، اولین گزارش تخمین جهانی خشونت جنسی علیه کودکان و نوجوانان را منتشر کرده است. به گفته این سازمان بیش از ۳۷۰ میلیون دختر در سراسر جهان پیش از سن ۱۸ سالگی قربانی تجاوز جنسی یا انواع دیگری از سوءاستفاده شده‌اند.

بر اساس این داده‌ها، ۷۹ میلیون نفر از این افراد ساکن مناطق جنوب صحرای آفریقا هستند. این رقم ۲۲ درصد از کل دختران و زنان جوانی است که در آن منطقه زندگی می‌کنند. ۷۵ میلیون نفر در شرق و جنوب شرق آسیا (۸ درصد)، ۷۳ میلیون در آسیای مرکزی و جنوبی (۹ درصد) و ۶۳ میلیون در اروپا و آمریکای شمالی (۱۴ درصد) هستند.

بر اساس اطلاعات موجود، بیشترین خشونت جنسی علیه خردسالان در دوران نوجوانی اتفاق می‌افتد که افزایش قابل توجهی در سنین ۱۴ تا ۱۷ سالگی دارد.

به گزارش یونیسف پسران و مردان جوان نیز تحت تأثیر قرار دارند. تخمین زده می‌شود که ۲۴۰ تا ۳۱۰ میلیون پسر – حدود یک نفر از یازده نفر – تجاوز یا خشونت جنسی را در دوران کودکی خود تجربه کرده‌اند.

بنا بر گزارش این نهاد وابسته به سازمان ملل این داده‌ها از نظرسنجی‌های ملی که در ۱۲۰ کشور و منطقه بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲ انجام شده به دست آمده است.

با این حال به ویژه در مورد تجربیات پسران و اشکال غیر فیزیکی خشونت جنسی شکاف‌های داده‌ای وجود دارد. یونیسف همچنین می‌گوید که ممکن است شمار موارد گزارش‌نشده زیاد باشد. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

محرومیت ۱۰۰ روزه پخشان عزیزی از ملاقات با وکلای مدافع و خانواده

کمپین آزادی پخشان عزیزی، مددکار اجتماعی محکوم به اعدام، در بیانیه ای در روز سه …