ادامه حملات اسرائیل به بیروت

منابع امنیتی لبنان اعلام کردند حمله اسرائیل به محله‌ای در مرکز شهر بیروت، پایتخت لبنان، در روز پنجشنبه ۱۹ مهر دستکم دو کشته و ۹ مجروح برجای گذاشت.

رویترز به نقل از شاهدان گزارش داده که پس از مشاهده چند موشک‌ بر فراز بیروت، دود غلیظی از مرکز این شهر برخاسته است.به گفته یک منبع امنیتی لبنان، دست‌کم یکی از مقام‌های ارشد حزب‌الله لبنان هدف این حمله بوده است.

*اسرائیل توصیه کرد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان تغییر مکان دهند

در پی هدف قرارگرفتن مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفیل) به وسیله تانک‌های اسرائیلی، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد خواستار تغییر مکان این نیروها شد.

دنی دانون روز پنجشنبه ۱۹ مهر با اشاره به تشدید جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، به «یونیفیل» توصیه کرد که به منظور اجتناب از خطر، مواضع خود را ۵ کیلومتر به سمت شمال تغییر مکان دهند.

او تاکید کرد که اسرائیل هیچ تمایلی به حضور در لبنان ندارد ولی برای عقب راندن حزب‌الله لبنان از مرزهای شمالی خود و بازگرداندن ۷۰ هزار سکنه مناطق شمالی اسرائیل، تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

یونیفیل اعلام کرد که نیروهایش در مواضع خود در جنوب لبنان روز پنجشنبه هدف تانک‌های اسرائیلی قرار گرفتند و علاوه بر مجروح شدن دو تن خساراتی هم وارد شده است.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، یک دیپلمات غربی با توصیف «بسیار جدی» بودن این رویداد پیش‌بینی کرد که این اقدام از طرف شورای امنیت سازمان ملل متحد محکوم شود.

گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا، در بیانیه‌ای اقدام ارتش اسرائیل را «غیرقابل تحمل» خواند و به همتای اسرائیلی خود اعتراض کرد.

فرانسه هم با ابراز نگرانی عمیق از هدف قرار گرفتن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان هرگونه حمله علیه امنیت یونیفیل را محکوم کرد و خواستار توضیحات اسرائیل در این باره شد.

*رویترز: کشورهای عرب خلیج فارس از آمریکا خواسته‌اند اسرائیل را از حمله به تاسیسات نفتی ایران منصرف کند

برگزاری رویترز روز پنجشنبه ۱۹ مهر در گزارشی اختصاصی به نقل از سه منبع از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اعلام کرد این کشورها از آمریکا خواسته‌اند که اسرائیل را از حمله به تاسیسات نفتی ایران باز دارد.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، و قطر به آمریکا گفته‌اند که اجازه نخواهند داد اسرائیل با پرواز بر فراز حریم هوایی آنها به ایران حمله کند.

اقدام کشورهای مزبور به دنبال تلاش‌های دیپلماتیک حکومت ایران طی روزهای گذشته به منظور اقناع این کشورها به استفاده از روابط خود با آمریکا جهت فشار بر اسرائیل و در میانه نگرانی‌های فزاینده درباره حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران انجام شده است. رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

رسانه‌های اسرائیل: اهداف حمله به ایران تعیین شده است

“کانال ۱۲” اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۴ مهر (۱۵ اکتبر) گزارش داد پاسخ تلافی‌جویانه ارتش اسرائیل …