سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید «هزاران نفر» در اردوگاه جبالیا گرفتار شده‌اند

سازمان پزشکان بدون مرز در شمال غزه می‌گوید که «هزاران نفر» در اردوگاه آوارگان جبالیا گرفتار شده‌اند. از جمله ۵ نفر از کارکنان این سازمان که «نگران جان خود هستند.»

این سازمان می‌گوید که نیروهای اسرائیل در هفتم اکتبر در حالی که حملاتی را همزمان انجام می دادند، دستور تخلیه را هم صادر کردند، این به معنای آن بود که مردم نمی‌توانستند سالم آن جا را ترک کنند.

اسرائیل عملیات زمینی جدیدی را در این منطقه انجام داده و گفته است که نیروهای حماس را که قصد سازماندهی مجدد و حمله دارند، هدف قرار می‌دهد.

سارا ویلستکه، هماهنگ کننده پروژه پزشکان بدون مرز که این سازمان گفته دراردوگاه آوارگان جبالیا گیر افتاده است، گفته است: «نمی‌دانم چه کنم، هر لحظه ممکن است بمیرم. مردم از گرسنگی در حال مرگ هستند. می‌ترسم بمانم، همچنین می‌ترسم که این محل را ترک کنم.»ارتش اسرائیل درباره وضعیت این اردوگاه اظهارنظری نکرده است.

*امریکا از اسرائیل خواست تا امنیت صلحبانان سازمان ملل را تضمین کند

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با اشاره به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) از وی خواست تا «امنیت این نیروها» را در لبنان تضمین کند.

آقای آستین گفته است که با وزیردفاع اسرائیل درباره عملیات این کشور در لبنان گفتگو کرده است.

وزیر دفاع آمریکا افزوده که در این گفتگو بار دیگرحمایت کشورش را از «حق دفاع از خود»‌اسرائیل اعلام و بر تعهد آمریکا به «توافق دیپلماتیکی که هم غیرنظامیان لبنانی و هم اسرائیلی‌ها را به خانه‌هایشان در دو طرف مرز بازگرداند» تاکید کرده است.او همچنین گفت که ایجاد «راه حلی دیپلماتیک در اسرع وقت» امری ضروری است. بی بی سی

اینرا هم بخوانید

محرومیت ۱۰۰ روزه پخشان عزیزی از ملاقات با وکلای مدافع و خانواده

کمپین آزادی پخشان عزیزی، مددکار اجتماعی محکوم به اعدام، در بیانیه ای در روز سه …