تجمع ۵ هزار نفره بازنشستگان فرهنگی در تهران. تجمع دیگر بخش های بازنشستگان در شهرهای مختلف  

روز ۲۲ مهر روز اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان بود و در این روز در تهران بیش از پنج هزار نفر از بازنشتسگان فرهنگی تجمع کردند و بر خواستهای خود تاکید کردند. این تجمع و اعتراض کوبنده چند هزار بازنشسته توجه مردم را به وسیعا به خود جلب کرده بود. همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی، بازنشستگان فولاد و بازنشستگان معدن کرمان نیز در این روز در شهرهای مختلف تجمع کردند. بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان بار دیگر تجمع بزرگ خود را در تهران در مقابل سازمان برنامه و بودجه بر پا کرده و با شعارهای کوبنده خود پیگیر مطالباتشان شدند. در کرمانشاه نیز بازنشتسگان فرهنگی تجمع و اعتراض کردند که در آن حضور زنان چشمگیر بود. اجرای رتبه بندی و افزایش فوری حقوقها ، پرداخت پاداش و  مطالبات و درمان رایگان از جمله خواستهای فوری این بازنشستگان است.

تجمع دیگر در این روز از سوی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، تهران، شوش و کرمانشاه صورت گرفت. در شوش به روال معمول بازنشستگان از کرخه، شوش و هفت تپه جمع شده و دست به راهپیمایی زدند. در این تجمع کارگران ضمن اعلام خوشحالی از لغو حکم اعدام شریفه محمدی، بر آزادی فوری و بدون قید و شرط او تاکید کردند. همچنین با ابراز همدردی با  درگذشت فالح سعدی از کارگران فصلی نیشکر هفت تپه که بدلیل عدم تمدید قرارداد خود و از شدت خشم دست به خودکشی زده و جانش را از دست داد ابراز تاسف کردند و با خانواده وی و کارگران نیشکر هفت تپه اعلام همبستگی کرده و بر پیگیری مسببن این جنایت تاکید کردند.

  بازنشستگان در این تجمع شعار میدادند: “تامینو غارت کردند ما را بیچاره کردند”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “زیر بار تورم، شکسته پشت مردم”، “کو مهار تورم ، دروغ میگین به مردم”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، و “فقط کف خیابون بدست میاد حقمون”.

در تهران بازنشستگان در مقابل تامین اجتماعی تجمع کرده و یک بنر قابل توجه در دست آنها تاکید بر آزادی شریفه محمدی بود. زیر فشار اعتراضات سراسری حکم اعدام شریفه این قعال کارگری لغو شد و اکنون خواست آزادی فوری و بدون قید  و شرط وی خواست همگان است. در تجمع این روز در تهران بازنشستگان شعار میدادند: ” فقط کف خیابون بدست میاد‌ حقمون”، “اسماعیل گرامی آزاد باید گردد”، ” و “اجرای همسان‌سازی بدون حقه بازی” و شعارهای دیگر. 
در کرمانشاه نیز بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل ساختمان آن در این شهر تجمع داشتند و شعار میدادند: “معلم زندانی آزاد باید گردد “، “کارگر زندانی آزاد باید گردد “، “اسماعیل گرامی آزاد باید گردد”، “حاصل کار دولت ، غارت جیب ملت “، “آقازاده امریکاس، تورمش مال ماست”، و “اختلاس نجومی، فلاکت عمومی”.

در اهواز بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل درب اداره کل سازمان تامین اجتماعی خوزستان تجمع کرده و سپس تا میدان فرهنگ-شهرراهپیمایی کردند. آنها شعار میدادند:”حاصل کار دولت، غارت جیب ملت”،”حسین حسین شعارشون، دزدی و غارت کارشون”، و “دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست”.

امروز ۲۲ مهر همچنین  بازنشستگان فولاد همچون هفته های گذشته در اصفهان و اهواز تجمع کردند و صدای اعتراض خود را به بی پاسخ ماندن خواستهایشان بلند کردند. بازنشستگان شعار میدادند:” تا حق خود نگیریم از پای نمی نشینیم”، و ”  فولادی دادبزن حقتوفریادبزن”. 

بازنشستگان زغال سنگ کرمان نیز در این روز باز دیگر در رابطه با مشکلات معیشتی خود و مطالبات پاسخ نگرفته خود تجمع کردند.
در این روز آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی بعداز ۹۲  نیز در اعتراض به بلاتکلیفی وضع معیشتی و استخدامی خود جلوی وزارت آموزش وپرورش تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳  اکتبر ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

خطر اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی در زندان سپیدار با انتقال به سلول انفرادی

خطر اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی به نام های علی مجدم، معین حنفری و …