جمهوری اسلامی باید در جهان طرد و منزوی شود!

طبق اخبار منتشر شده نخست‌وزیر سوئد از اتحادیه اروپا خواسته است رسماً سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار بدهد. این اقدامی مهم و یک گام مؤثر در قطع رابطه دیپلماتیک بین‌المللی، منزوی و بایکوت کردن جمهوری اسلامی است و باید از ‌آن استقبال کرد.

سابقه جنایتکارانه و شرارت تروریستی سپاه پاسداران در داخل و خارج کشور بر هیچ دولتی پوشیده نیست. دولت سوئد بالاخره به این نتیجه رسید از مماشات و سازش و زد و بند با حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی دست بردارد و از اتحادیه اروپا بخواهد سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار بدهد.

مدتها است که دولت سوئد، از گسترش عملیات تروریستی و خرابکارانه حکومت اسلامی ایران و استخدام باندهای جنایتکار برای انجام عملیات تروریستی در سوئد،‌ خبر می‌دهد. کشف و خنثی سازی یک سلسله عملیات تروریستی و نقشه آدمکشی جمهوری اسلامی علیه فعالین اپوزیسیون،‌ انجام حملات سایبری گوناگون و از جمله هک کردن سیستم یک مؤسسه ارسال «اس‌ام‌اس» و ارسال ۱۵هزار پیامک‌های تحریک کننده و تشویق شهروندان سوئد به انتقام از قرآن‌سوزان، نقشه قتل، حمله به مراکز یهودیان و نفرت پراکنی علیه آنان،‌ حملات مسلحانه به سفارتخانه‌های اسرائیل در استکهلم و کپنهاگ نمونه‌های مکرری از شرارت‌های تروریستی جمهوری اسلامی در سوئد و کشورهای اسکاندیناوی است.

در جریان خیزش انقلابی زن زندگی آزادی، در اقدامی تاریخی، پارلمان اروپا با اکثریت قریب به اتفاق از اتحادیه اروپا خواست سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. در آن زمان پارلمان سوئد نیز به اتفاق آرا درخواست کرد که دولت سوئد سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار بدهد. اما از جانب دولت پذیرفته نشد. اواخر ژوئن سال جاری، اعلام شد چند کشور اتحادیه اروپا از جمله آلمان بر اساس حکم دادگاه آلمان، خواهان آن هستند که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار ‌دهند. اکنون دولت سوئد نیز همین خواست را مطرح می‌کند.

این واقعیات نشان می‌دهد که روند طرد و منزوی کردن جمهوری اسلامی دور تازه‌ای گرفته است. این وظیفه همه فعالین و نهادها و سازمانهای انقلابی است که این روند را تقویت کنند. 

نه تنها سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار بگیرد، ‌بلکه کلیه فعالیت‌های خرابکارانه و مخرب آن باید افشا شود. جهان باید از همه سوابق و شرارت‌های جنایتکارانه جمهوری اسلامی مطلع شود. قربانیان این عملیات‌ها حق دارند بدانند چگونه مورد حملات تروریستی قرار گرفته‌اند. سفارتخانه‌ها و کلیه مراکز وابسته به جمهوری اسلامی باید تعطیل شود و سران جمهوری اسلامی باید به جرم جنایت علیه بشریت تحت تعقیب جهانی قرار بگیرند. جمهوری اسلامی باید مانند رژیم آپارتاید نژادی آفریقای جنوبی بطور کامل بایکوت شود و از کلیه نهادهای بین‌المللی اخراج گردد. ما همه فعالین و نهادها و سازمانهای انقلابی را به مبارزه مشترک و متحد در این راه فرا می‌خوانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران – کمیته سوئد

۱۵ اکتبر ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

خطر اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی در زندان سپیدار با انتقال به سلول انفرادی

خطر اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی به نام های علی مجدم، معین حنفری و …