رونمایی از “مجسمه” قاآنی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۸۶۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شبکه خبر جمهوری اسلامی در یک گزارش زنده تصاویری از اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، را در مراسم تشییع عباس نیل‌فروشان پخش کرد.

غیبت اسماعیل قاآنی از زمانی موردتوجه عموم قرار گرفت که در نمازجمعه ۱۳ مهر که توسط خامنه‌ای برگزار شده بود حضور نداشت. گمانه‌زنی‌ها در مورد این “گم‌شدن” فوراً همه عالم را فراگرفت اما جمهوری اسلامی پا در یک کفش کرد که نه نخیر ایشان در حال انجام کارهای خیلی مهمی است و فرصت نمی‌کند دو دقیقه در برابر دوربین قرار بگیرد و بگوید زنده است یا تحت بازجویی نیست و…

این رونمایی از قاآنی اوج درماندگی رژیم را یک‌بار دیگر برملا کرد. قاآنی تا همین حالا رسماً فرمانده نیروی قدس سپاه و جانشین قاسم سلیمانی است، اما وضعیت رژیم آن‌چنان وخیم شده است که این فرمانده عالی‌رتبه‌اش را برای چند هفته غیب می‌کند و وقتی تحت‌فشار فراوان از او رونمایی می‌شود آن‌چنان وضعیت آشفته‌ای دارد که از دور داد می‌زند که اوضاع اصلاً مساعد نیست.

رژیم اسلامی تا همین چند سال گذشته تصویری مخوف و قدرتمند از خود به جهان مخابره می‌کرد. نیروهای نیابتی‌اش در چندین کشور یک پای قدرت به‌حساب می‌آمدند و اهرم “محور مقاومتش” یک کارت قوی در جنگ قدرت در منطقه به‌حساب می‌آمد. حزب‌الله در رأس این نیروی نیابتی جمهوری اسلامی ازیک‌طرف و حوثی‌ها در یمن و حشد شعبی در عراق و حماس در غزه این تصویر را به نمایش می‌گذاشتند که قدرت اول منطقه جمهوری اسلامی است. این تصویر با سرعت تمام به‌عکس خود تبدیل شده است.

اما تصور غلطی است اگر گفته شود نگون‌بختی جمهوری اسلامی حاصل شکست نظامی در خارج از ایران و توسط ارتش‌های “خارجی” و از جمله اسرائیل است. این وضعیت، نتیجه یک نبرد سراسری و همه‌جانبه مردمی است که با دست‌خالی اما با اتحادی عمیق با خواست سرنگونی به جان رژیم افتاده‌اند. این وضعیت زار رژیم، حاصل جنبش انقلابی زن زندگی آزادی است که زمین را زیر پای رژیم می‌لرزاند.

قاآنی آخرین فرمانده عالی‌رتبه رژیم نخواهد بود که این‌چنین خوار و ذلیل در برابر دوربین رژیم قرار می‌گیرد. نوبت مقامات دیگر هم خیلی زود فرار می‌رسد.

اینرا هم بخوانید

هشدار: علیه کودک مادری مبارزه کنید – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …