تاکید اسرائیل بر”عملیات‌ جداگانه” علیه جمهوری اسلامی پس از کشته شدن سنوار

با وجود خوش‌بینی درباره دستیابی به توافقی در جنگ غزه پس از کشته‌شدن یحیی سنوار، دو منبع به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که رویکرد اسرائیل نسبت به ایران و نیروهای نیابتی آن به عنوان “عملیات‌ جداگانه” در نظر گرفته می‌شود.

شبکه تلویزیونی “سی‌ان‌ان” گزارش داده است با کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه مقامات آمریکایی امیدوارند که مواضع بایدن و نتانیاهو بر سر یک راه‌حل دیپلماتیک در جنگ غزه به هم نزدیک‌ترشده باشند. 

اما با وجود خوش‌بینی نسبت به اینکه کشته‌شدن یحیی سنوار می‌تواند به توافقی در جنگ غزه بیانجامد، دو منبع به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که رویکرد اسرائیل نسبت به ایران و نیروهای نیابتی آن در دیگر کشورها به عنوان “عملیات‌ جداگانه” در نظر گرفته می‌شود. 

یک منبع حتی گفته است که حمله تلافی‌جویانه اسرائیل علیه ایران ممکن است طی چند روز آینده انجام شود و سی‌ان‌ان پیش‌تر گزارش داده بود که این اتفاق می‌تواند پیش از انتخابات آمریکا رخ دهد.

شبکه آمریکایی “ای‌بی‌سی نیوز” هم به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داد، بنیامین نتانیاهو مجموعه‌ای از اهداف برای حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران را تایید و مجوز صدور حمله به این نقاط را صادر کرده است.

دویچه وله

اینرا هم بخوانید

لبنان، ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در انتقادی غیرمعمول و صریح از ایران، از اظهارات رئیس …