اسرائيل: تاکنون ۱۵۰۰ نیروی حزب‌الله در لبنان کشته‌اند

هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی است که از زمان تشدید درگیری‌ها با شبه‌نظامیان شیعی لبنانی دست کم ۱۵۰۰ نیروی حزب‌الله در پی حملات نظامیان اسرائيلی کشته شده‌اند.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل ضمن در میان گذاشتن این مطلب با فرماندهان تیپ پیاده‌نظام نیروی زمینی این کشور موسوم به گولانی مدعی شده است که شماری زیادی از نیروهای حزب‌الله هم به تازگی خود را تسلیم کرده‌‌‌اند.

هرتزی هالوی در جریان بازدید از واحد‌های نظامی مستقر در جنوب لبنان تاکید کرد: «ما بسیار مصمم هستیم که تا حد امکان به حزب‌الله ضربه بزنیم.»

وی با اشاره به بمباران و حملات هوایی سنگین اخیر که منجر به کشته شدن حسن نصرالله و تنی چند از فرماندهان ارشد حزب‌الله شد، گفت: «ما تمام لایه فرماندهی آن‌ها را از بین برده‌ایم و ساختار فرماندهی محلی آن‌ها نیز در حال فروپاشی است.»

رئیس ستاد ارتش اسرائیل می گوید حزب‌الله مدام در حال کوچک‌تر شدن است و تلفات مهم خود بویژه در میان فرماندهان را پنهان می‌کند.

وی افزود: تخمین می زنیم که حدود ۱۵۰۰ نفر از عوامل حزب الله را کشته‌ایم؛ این ارزیابی با این حال محافظه کارانه و محتاطانه است، لذا باتوجه به ده‌ها مورد حمله، تصور می کنم تلفات آنها بیش از آن چیزی است که ما اطلاع داریم.»

رئیس ستاد ارتش اسرائیل تاکید کرد: «حامیان ایرانی حزب‌الله نمی‌دانند اینجا چه بر سر آنها آمده است. آن‌ها حزب‌الله را اصلی‌ترین بازوی خود می‌دانند که روی آن حساب باز کرده‌اند و این بسیار مهم است.»یورونیوز

اینرا هم بخوانید

خامنه‌ای کشته شدن سنوار را «دردناک»‌ دانست و گفت حماس زنده است!

علی خامنه‌ای، روز شنبه ۲۸ مهر کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس، را «دردناک» دانست …