76 کودک زندانی، هزار و 257 کودک کار درسیستان‌وبلوچستان

ایرنا،اصغر جمشید نژادمعاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفته است: با توجه به اعلام معاون اداره کل زندان های استان قتل، سرقت و مواد مخدر مهمترین دلایل زندانی شدن کودکان زیر 18 سال است که باید دلایل ایجاد انگیزه جرم در این افراد مورد بررسی قرار گیرد.
وی از تمامی مسئولان دست اندرکار خواست؛ شناسایی علل وقوع جرم توسط کودکان زیر 18 سال در سیستان و بلوچستان را به صورت کارشناسی بررسی کنند تا بتوان راه حل مناسب برای آن ارائه داد.متاسفانه به دلیل ناهماهنگی ها هنوز آمار دقیقی از تعداد فاقدان شناسنامه در استان وجود ندارد.

مریم پویا مدیر کل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان: شمار کودکان کار در سنین 10 تا 14 سال به دلایل مختلف روبه افزایش است به طوری که در سیستان و بلوچستان نیز بسیاری از آنان را مشاهده می کنیم که در اکثر مواقع برای تامین هزینه اعتیاد والدین خود دستفروشی و تکدی گری می کنند.
بر اساس اعلام اداره بهزیستی هزار و 257 کودک کار در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند که بیش از هزار نفر آنان پسر هستند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.

اینرا هم بخوانید

آمریکا شبکه مالی حوثی‌ها – سپاه را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفاک) روز پنجشنبه ۲۶ مهر هجده شرکت، فرد …