دادستان تهران:صدور کیفرخواست برای بقایی با پنج عنوان اتهامی

دادستان تهران از صدور کیفرخواست ۳۰ صفحه‌ای با پنج عنوان اتهامی در مورد حمید بقایی خبر داد و گفت که این پرونده در شرف ارسال به دادگاه است.

 وقتی این گونه متهمان تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند، با دو واکنش مواجه می‌شویم: نخست، مظلوم‌نمایی و ادعای این که کاری نکرده‌ و اقدامات‌شان خدمت به مردم بوده است؛ و دوم، ادعای این که اقدامات دادستانی یا مراجع قضایی رنگ و بوی سیاسی دارد.
اگر دادستانی کسی را تعقیب قضایی می‌کند، حتماً دلایلی وجود دارد و این که کسی به زندان برود و پس از آزادی به قاضی پرونده و مسوولان قضایی و دستگاه قضا توهین نماید، جرم محسوب می‌شود.
وی با اعلام این مطلب که هیچ یک از متهمان مرتبط با جریان های سیاسی ، در مقابل تعقیب به لحاظ ارتکاب جرم مصونیت ندارند، خطاب به چنین متهمانی اظهار داشت: این پنبه را از گوش خود بیرون بیاورید، از خواب گران بیدار شوید، اقدامات مجرمانه از قبیل توهین و نشر اکاذیب مستوجب تعقیب قضایی است.
اگر دادستانی در قبال ادعاها و رجزخوانی برخی متهمان خویشتن‌داری می‌کند، بدان جهت است که می‌خواهد از مسیر قانون خارج نشود.
وی خطاب به متهمان این جریان که در توجیه اقدامات مجرمانه‌ ، نظام جمهوری اسلامی و ارکان آن را مورد هجمه قرار می‌دهند، اظهار داشت: اگر توجیهی بر اقدامات مجرمانه خود دارید، در مراجع قضایی از خود دفاع کنید؛ نه این که دستگاه قضایی و مسئوولین نظام را زیر سوال ببرید.
 دادستان تهران افزود: دفاع فرد تحت تعقیب باید در دادگاه و در قبال دلایل مطرح شده علیه خود باشد، نه با رجزخوانی برای دستگاه قضایی. دادستانی تهران همان‌قدر که به قانون وفادار است، تسلیم ادعاها و اظهارات بی‌مبنا نمی‌شود و تعقیب متهمان را مطابق قانون ادامه می‌دهد و تاکید می شود هیچ‌کس در مقابل قانون مصونیت ندارد. سایت تیک

اینرا هم بخوانید

زنان کارگر کشاورز در خوزستان بدون بیمه و با کم‌ترین دستمزد کار می‌کنند

گزارش «اعتماد» از زندگي و كار زنان كارگر حوزه كشاورزي استان خوزستان.بدون بيمه، با كمترين …