استاندارتهران دستور خروج مردم از شهر را تکذیب کرد

استانداری دستور خروج مردم از شهر را تکذیب کرد

استاندار تهران با انتقاد شدید از انتشار اخبار بی‌اساس در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه مردم از تهران خارج شوند، گفت: چنین اخباری به هیچ عنوان صحت ندارد و تکذیب می‌شود. محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با تسنیم درباره انتشار برخی اخبار از قول وی در بعضی رسانه‌ها مبنی بر اینکه مردم از تهران خارج شوند، واکنش شدیدی نشان داد. وی با تکذیب این اخبار بی‌اساس مبنی بر خروج مردم از تهران تصریح کرد: این موضوع صحت نداشته و هیچ گونه تصمیمی در رابطه با خروج مردم یا تخلیه شهر از سوی استانداری یا سایر نهادها اتخاذ نشده است. استاندار تهران تأکید کرد: اکنون همه دستگاه ها در آماده‌باش کامل هستند و جای هیچ گونه نگرانی برای مردم خوب ما وجود ندارد. مقیمی به مردم توصیه کرد، در این شرایط و ساعات آتی خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند و به هیچ عنوان به شایعات و اخبار بی‌اساس و کذب برخی رسانه‌ها و فضای مجازی توجه نداشته باشند./تسنیم

 

—————–

آرانیوز:محمد حسین مقیمی استاندار تهران گفت: ستاد مدیریت بحران در شهرداری تهران تشکیل شد. هم‌چنین مدیریت شهر تهران با شهردار تهران و استان تهران با استاندار است.

وی افزود: برای جلوگیری از تداخل تقسیم کار شد و جلسات متعدد تشکیل شد. هم‌چنین شهر تهران با جمعیت 5/5 میلیون دیشب شرایط سختی داشت.

مقیمی با اشاره به وقوع زلزله در شب گذشته گفت: به شهرستان های استان ابلاغ شد آماده باشند. از شب گذشته هلال احمر، اورژانس، بیمارستان ها، اداره برق، آب و فاضلاب و مخابرات آماده باش کامل هستند.

وی در ادامه افزود: هلال احمر که مسوول امداد ونجات است امکانات را در اختیار دارد و از دیشب در آماده‌باش کامل است.

مقیمی اظهار داشت: در تهران به دلیل ایجاد آرامش و جلوگیری از آلودگی هوا روز پنج‌شنبه تعطیل اعلام شد.

استاندار تهران افزود: از الان تا زمانی که به شرایط عادی باز گردیم شرایط اضطرار است و اگر لازم باشد چادر و اسکان اضطراری در تهران در نظر گرفته و توزیع خواهد شد.

مقیمی در پایان گفت: ورزشگاه ها و حرم  خمینی دیشب پذیرای مردم بود و این مکان ها امنیت بهتری نسبت به دیگر مکان‌ها دارند؛ مردم در صورت امکان برای امنیت بیش‌تر مردم از تهران خارج شوند و در شهر خطوط ویژه را برای عبور و مرور انتخاب نکنند.

——————–

 

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …