حافظ را رها کن، فکری به حال خود کن! یاشار سهندی

دوش در حلقهٔ ما قصهٔ گیسوی تو بود
تا دل شب سخن از سلسلهٔ موی تو بود
دل که از ناوک مژگان تو در خون می‌گشت
باز مشتاق کمانخانهٔ ابروی تو بود
بنده تفعلی به شعر حافظ نزدم. گرفتاری خاصی هم ندارم که رفته باشم فال گرفته باشم. این دو بیت شعر را جناب صادق زیبا کلام کش رفته، شاید یک کسانی پا پیش بگذراند و به حال این وضعیت گ…مرغی نظام یک فکری بردارند.
اما هر چه فکر کردیم عقلمان به جای قد نداد که حضرت حافظ چه خلافی تو زندگیش مرتکب شده که “اهل تظاهر”، بخصوص ملی اسلامی¬ها. تا کم می آورند از شعر او کش میروند، تا وصف حال خود را بگویند که هیچ ربطی هم به جناب حافظ ندارد؛ که دشمن زاهدان ریاکار بود. به روایتی”حافظ هیچ گناهی را سنگین‌تر از مردم‌فریبی و ریاکاری نمی‌دانست و همواره به اهل تظاهر در اشعارش می‌تاخت.”
آن شاعر در قرن هشتم هجری قمری، آنقدر بدبختی برای خودش داشته که کمش نبوده حالا بعد از این همه قرن، یکی کسی چون نظام محبوب اش را در خطر سقوط می بیند پای حضرت را وسط کشیده.
شخص فوق¬الذکر یک زمانی فرمایش فرموده بودند: به وقتش اسلحه بدست از جمهوری اسلامی دفاع میکند. ایشان موقتا در کسوت استاد دانشگاه هستند، فعلا دست به دامن حافظ شدند شاید گره کارشان گشوده شود.
سلسله موی تو، گیسوی تو، ناوک مژگان تو و کمانخانه ابروی تو همه اشاراتی است که حضرت حافظ بکار برده تا یک واقعه¬ای را مخفی کند.
گویا ایشان حامی داشته که از شیراز بخاطر جنگ میان خلفا و اُمرا متواری، و به اصفهان گریخته و جناب حافظ برای رد گم کنی، جوری شعر سروده که انگار دلتنگ دلبری سیمین ساغ است، تا گزمه های حاکم نفهمند ایشان از کی و برای چی می گوید.بیچاره حافظ مثل ما یک جورهای درگیر سربازان گمنام امام زمان و گشت ارشاد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوده.
صادق زیبا کلام اما، اینهمه کرشمه برای مخفی کردن چیزی بکار نمی برد. میخواهد آسید محمد خاتمی و شیخ علی اکبر ناطق نوری و دوستان دیگر مانند آق غلام حسین کرباسچی پا پیش بگذراند تا کار بیشتر از این خراب نشده، یک کاری کنند.
این اهل تظاهر، تاجزاده را در ردیف محمد رسول¬اف گذاشته تا شاید آبروی برای خودشان دست و پا کنند. و هنر اصولگرایان، نشان دادن قدرت را در این وانفسای هزار جور بدبختی که برای نظام پیش آمده، کارآمد نمی دانند و از “چهره¬های دلسوز” خواستند: “بابا لامصبها یک کاری بکنید!”
کشتی نظام سوراخ سوراخ شده، کدام سوراخ را مسدود کنند؟ کار تمام شده است.
آسید محمد و شیخ علی اکبر،فعلا که خود را خلع لباس کردند. دارند تمرین میکنند در فردای جمهوری اسلامی مثل آدم لباس بپوشند، چه تیپی می شوند. جناب زیبا کلام بهتره این روزها ببیند با کراوات خوش تیپ تر میشود یا با پاپیون.

اینرا هم بخوانید

جهش صعودی تورم با حذف ارز ترجیحی- حمید دائمی

کارگر کمونیست ۸۴۱ کارگر کارگاهی- حمید دائمی اعلام حذف ارز ترجیحی ۴۸۵ قلم کالا توسط …