دادسرای تهران دو کارگر را ” مقصر غیرعمدی” حادثه پلاسکو اعلام کرد!

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای تهران بزرگ به خبرگزاری سپاه در باره علت فاجعه پلاسکو گفته است: هیتر برقی کارگران علت این حادثه بوده است.پس از تحقیقات نهایی مشخص شد آتش‌سوزی از فروشگاه تولید پوشاک «نسترن» واقع در طبقه دهم ساختمان پلاسکو آغاز شده و دو کارگر همان موقع از هیتر برقی استفاده می کردند که باعث ایجاد آتش سوزی شده است.

وی در ادامه گفته است: مالک و ۲ کارگر وی شناسایی شدند و مشخص شد که این ۲ کارگر در این مغازه مشغول به فعالیت بوده‌اند.دو کارگر پلاسکو اعتراف کرده‌اند که از مهتابی داخل سقف یک سیم روکار با متراژ حدود 10 الی 15 متر کشیده و آن را ابتدا به یک یخچال وصل کرده و برخی روزها هم با اتصال به یک هیتر برقی خود را گرم می‌کردند.

بعد از گذشت بیش از 50 روز از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و کشته شدن 16 آتش نشان و چهار شهروند عادی، حکومت “مقصر” این حادثه را پیدا کرده است!دادسرای تهران اعلام کرده که این دو کارگر با استفاده از هیتر برقی عامل ایجاد آتش سوزی بوده اند.

در طول این مدت نهادها و ارگانهای حکومتی نهایت تلاش را برای خارج کردن خودشان از اتهامات وارده که از متهمان اصلی فاجعه بودند، به عمل آوردند. قالیباف شهردار تهران، و بنیاد شهید حکومت که مالک پلاسکو بود و از متهمان اصلی این فاجعه هستند را از اتهامات وارده شان تبرئه کردند.

بنابراعتراف مقامات آتش نشانی و کمیسیون تحقیق باندهای مجلسی که یک ماه پیش علنی شد،سیستم قدیمی سیم کشی ساختمان، ذخیر بیش از حد مواد سوختی در یکی از طبقات ساختمان، نبود ابتدایی ترین امکانات ایمنی و نجات، باعث این فاجعه شد ه است.مقصران اصلی این حادثه شهرداری تهران و بنیاد شهید می باشند.

اعتراف گیری از کارگران و وادار کردنشان به اعتراف به دست داشتن در آتش سوزی پلاسکو محکوم است. به این سیاست کثیف حکومت مبتی بر متهم کردن کارگران به آتش سوزی در ساختمان پلاسکو ،  باید اعتراض کرد. نباید اجازه داد حکومت  از خودش و نهادهای مسئول در این فاجعه رفع اتهام نماید. در این میان نقش کارگران و بازماندگان آتش نشانان کشته شده بسیار مهم است.

محمد شکوهی

24 اسفند1395،14 مارس 2017

 

اینرا هم بخوانید

وزارت بهداشت: “افزایش۴۶درصدی تعرفه‌های پزشکی جبران گذشته است”- محمد شکوهی

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت هفته گذشته در دفاع از مصوبه شورای‌عالی بیمه مبنی …