دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، دادستان‌ها از ادله اثباتی ارائه شده دفاع کردند

یکی دیگر از جلسات پایانی دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، ملقب به «عباسی»، دادیار سابق زندان گوهردشت که به دست داشتن در اعدام‌ زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ متهم شده است، دوشنبه ۲۴ مهر در استکهلم سوئد برگزار شد.

در این جلسه دادستان‌ها تازه‌ترین دقاعیات خود از کیفرخواست صادر شده علیه حمید نوری را مطرح کردند.

دادستان یک بار دیگر ضمن اشاره توضیح چگونگی انجام تحقیقات برای به دست آوردن و جمع‌ کردن مدارک و شواهد لازم برای ارائه به دادگاه، به شهادت‌های شاکیان پرونده رجوع کرد.

دادستان با استفاده و مرور شهادت‌های شاکیان پرونده حمید نوری، بار دیگر در دادگاه نشان داد که او همان «حمید عباسی»، دادیار زندان گوهردشت و گزیده‌ای از اظهارات شاکیان را درباره احراز هویت حمید در دادگاه ارائه کرد.

روز چهارشنبه ۲۶ مهر قرار است دادستان‌ها آخرین مدارک خود را برای دفاع از کیفرخواست ارائه دهند.

سپس در جلساتی بعدی وکلای شاکیان و شاهدیان آخرین دفاعیات خود را ارائه خواهند کرد و بعد از آن تیم وکلای حمید نوری سه روز وقت خواهند داشت تا آخرین دفاعیات خود را انجام دهند.

وکیلان مدافع حمید نوری پیش‌تر از دادگاه درخواست کرده بودند تا محمد مقیسه معروف به «ناصریان»، دادیار زندان گوهردشت در زمان اعدام‌ها، مصطفی پورمحمدی، نماینده وزارت اطلاعات در «هیأت مرگ» و سیروس شیخ‌پور، دادیار زندان اوین در دهه شصت، در دادگاه حاضر و به نفع نوری شهادت بدهند.در نهایت هیج‌کدام از این سه نفر حاضر به شرکت در دادگاه نشدند و جلسه قبلی دادگاه لغو شد. بی بی سی

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …