زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر!زنده باد زن زندگی آزادی!

اول مه (مصادف با ۱۲ اردیبهشت)، روز جهانی کارگر در شرایطی فرا میرسد که حکومت اسلامی سرمایه در ایران جنگی عیان و همه‌‌جانبه را علیه زنان و کل جامعه اعلام کرده است. چوبه‌های دار بالا برده و بر طبل جنگ و جنگ‌افروزی میکوبد تا مگر انقلاب زن زندگی آزادی را تماما شکست دهد و از پای درآورد. انقلابی که همچون آتشفشانی عظیم و آماده فوران در بطن جامعه ایران می‌غرد و شفاف‌ترین و رادیکالترین پرچم آنرا طبقه کارگر ایران در “منشور ٢٠ تشکل” برافراشته است.

جمهوری اسلامی در این تهاجم مستاصلانه و از ترس مرگ به مردم ایران و انقلاب‌شان، از “برکت” فضای جنگی و میلیتاریستی ناشی از یک جنگ تماما ارتجاعی و ضدبشری نیز برخوردار است. جنگی که با جنایات مدهش حماس، متحد جمهوری اسلامی، در هفتم اکتبر در حمله به مردم اسرائیل آغاز شد و با نسل‌کشی و تکاندهنده‌ترین جنایات جنگی دولت فاشیستی اسرائیل علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد. جمهوری اسلامی به انحاء گوناگون در آتش این جنگ ارتجاعی می‌دمد چرا که امید خود به بقاء را در تداوم جنگ و فضای جنگی میداند.

اما در این تقلاها و دست و پازدنها، جمهوری اسلامی بیش از پیش  به انزوا و درماندگی خود کمک میکند. بیش از پیش به دنیا نشان میدهد که نه تنها بی‌رحم‌ترین قاتل مردم ایران است بلکه بعنوان سردمدار تروریسم و اسلام سیاسی آدمکش و کثیف، دشمن کل بشریت است. دنیا بیش از پیش می‌بیند که جنگ ما مردم با این حکومت، جنگی در خدمت کل جامعه انسانی است.

اول مه روزی برای اعلام و به نمایش گذاشتن همبستگی و عزم کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و همه زنان و مردان آزادیخواه، علیه ارتجاع ضد انسانی سرمایه‌داری است. اول مه فرصتی است تا طبقه کارگر ایران با اتحاد صفوف خود اعم از کارگر و معلم و پرستار، شاغل و بازنشسته به میدان بیاید و به مردم ایران و جهان نشان دهد که نماینده بشریت مدرن و متمدن برای رهایی از شر جمهوری اسلامی و خشکاندن منجلاب اسلام سیاسی است. 

در اول مه باید گرد هم آمد، بر اتحاد و همبستگی کارگران تاکید کرد، این روز را جشن گرفت، آنرا به میان همه مردم برد و از تاریخ و گذشته پر افتخار این روز سخن گفت. در روز جهانی کارگر باید رساتر از همیشه فریاد زد اتحاد، اتحاد علیه فقر و فساد، اتحاد برای زن زندگی آزادی، نه به اعدام، نه به حجاب و آپارتاید جنسیتی، نه به زندان سیاسی، نه به فقر و فلاکت، نه به دستمزدهای چند برابر زیر خط فقر، نه به سانسور و سرکوب و خفقان، نه به جمهوری اسلامی و نه به استثمار و سرمایه داری و بردگی مزدی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۷ آوریل ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …