سخنگوی مانتوپوش دولت، نشانه شکست است نه سنت شکنی- یاشار سهندی

بی بی سی فارسی:”فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم ایران شد. به این ترتیب، برای نخستین بار یک زن، آن هم بدون چادر در پستی ظاهر می‌شود که ویترین دولت جمهوری اسلامی ایران است.” بی بی سی همچنین افزوده است: “روزنامه هم‌میهن به نقل از «دو منبع آگاه» نوشت: «داشتن پوشش چادر و متاهل بودن، دو شرط اصلی برای انتخاب معاون امور زنان و شرکت در جلسات کابینه بوده است.» حالا زنی سخنگوی دولت شده که یکی از این شرط‌ها، که پوشیدن چادر است، را ندارد.”

“استفاده ابزاری از زنان” یکی از بهانه های است که از مغز فسیل شده کاربدستان جمهوری ضد زن اسلامی، برای سرکوب بیشتر زنان تراوش کرده است. به این بهانه زنان را از بسیاری حقوق اجتماعی محروم کردند. کار را تا آنجا پیش بردند که با همین عنوان، “نمای بسته” از چهره زنان در فیلم های سینمایی و سریالهای تلویزیونی در دوره ای ممنوع اعلام گردید.

حالا “استفاده ابزاری از زنان” برای جمهوری اسلامی به شکل دیگر مورد استفاده قرار گرفته است تا شاید آب رفته را به جوی برگرداند و خاکریز سقوط کرده حجاب را از زنان پس بگیرند. “چادر نماد زن مسلمان ایرانی” اگر دیگر روی سر برخی کاربدستان جمهوری اسلامی دوام نمی آورد نه بخاطر تابو شکنی،آنگونه که بی بی سی فارسی سعی دارد به خواننده و بیننده خود القا کند، بلکه اذعان به عقب نشستن حکومت اسلامی است.

فاطمه مهاجرانی که معتقد است باید سلیمانی قاتل را برای “حفظ  ارزشهای نظام اسلامی” سرمشق دانش آموزان کرد، یک همچین کسیوقتی که در یک سخنرانی از نام “مهرشاد شهیدی”، جوان جان باخته اراکی سواستفاده کرد، ثابت کرد در شارلاتان بودن دست کمی از هیچیک از کارگزاران جمهوری اسلامی ندارد. پدر مهرشاد سواستفاده از نام فرزند از دست رفته اش را “بی اخلاقی سیاسی” خوانده است.

سُر خوردن چادر از سر کاربدستان جمهوری اسلامی،نشانه سنت شکنی نیست، تنها نشانه این است که خاکریز سقوط کرده حجاب باز پس گرفتنی نیست، این امر اذعان به شکست حکومت در قبال تحمیل حجاب به زنان است. فردا روزی اگر “سرکار خانم مهاجرانی” حتی بدون روسری و مانتو به سخنگوی دولت تبهکاران ادامه دهد، این امر با فشاری که انقلاب زن زندگی آزادی روی جمهوری اسلامی گذاشته هیچ هم بعید نیست. این اما نشانه سنت شکنی نیست، نشانه سقوط حکومت اسلامی است.

اینرا هم بخوانید

مبارزه طبقاتی عقیده نیست، تپش دائمی تاریخ است (2) یاشار سهندی

این یادداشت ادامه مطلبی است که با همین عنوان در شماره 847 نشریه کارگر کمونیست …