شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان: صدور احکام قضایی مانع مطالبه‌گری معلمان نخواهد شد

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران روز پنجشنبه ۱۷ اسفند، در بیانیه ای با اشاره به «ادامه سرکوب معلمان» گفت که صدور احکام قضایی مانع مطالبه‌گری آنان نخواهد شد.

کانال تلگرامی این تشکل مستقل معلمان از ابلاغ نهایی حکم اخراج محمود ملاکی، بازرس کانون صنفی معلمان بوشهر، توسط دیوان عدالت اداری، و نیز بازداشت سلیمان عبدی، عضوانجمن صنفی معلمان کردستان در سقز برای گذراندن هشت ماه حبس تعزیری و ٧٠ ضربه شلاق تعزیری خبر داد.

بر اساس این گزارش، پیشتر هیات تجدید نظر وزارت آموزش و پرورش حکم اخراج محمود ملاکی را صادر کرده بود.پس از آن، آقای ملاکی به حکم دیوان عدالت اداری اعتراض کزد که رای به حکم اخراج محمود ملاکی صادر شد. حکم شلاق و سه ماه حبس این فعال صنفی معلمان که به جریمه نقدی تبدیل شد نیز به اجرای احکام رفته است.این شورا با اعلام این که پرونده های متعدد قضایی علیه محمود ملاکی در جریان است، اخراج او را ظالمانه خواند.

این تشکل با اعلام حمایت از آقای ملاکی و دیگر فعالین صنفی، به آمرین و عاملین چنین احکامی هشدار داد که صدور این احکام نه تنها مانع مطالبه‌گری معلمان نخواهد شد، بلکه این سرکوب‌ها خشم نهفته معلمان را شعله‌ورتر از هر زمان دیگر خواهد کرد.پیش از آن هم در روز یکشنبە ١٣ اسفند، سلیمان عبدی، معلم و عضو انجمن صنفی معلمان کردستان شاخه سقز، برای اجرای حکم حبس احضار و پس از بازداشت و بە زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

کانال تلگرامیاینتشکل در این موردنوشته

در ادامه سرکوب معلمان

ابلاغ نهایی حکم #اخراج محمود ملاکی بازرس کانون صنفی معلمان بوشهر توسط دیوان عدالت اداری

پیش‌تر هیات تجدیدنظر وزارت آموزش و پرورش حکم اخراج این فعال صنفی را صادر کرده بود؛ پس از اعتراض ایشان به حکم صادره دیوان عدالت اداری رای به حکم اخراج #محمود_ملاکی را صادر کرد.

📌 حکم #شلاق و سه ماه حبس که به جریمه نقدی تبدیل شد نیز به اجرای احکام رفت.

لازم به ذکر است پرونده‌های متعدد قضایی علیه این فعال صنفی در جریان است.

🔸شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن این حکم ظالمانه و اعلام حمایت قاطع از آقای محمود ملاکی و دیگر فعالین صنفی، به آمرین و عاملین چنین احکامی هشدار می‌دهد که صدور این احکام نه تنها مانع مطالبه‌گری معلمان نخواهد شد بلکه این سرکوب‌ها خشم نهفته معلمان را شعله‌ورتر از هر زمانی خواهد کرد.

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …