نشست شورای امنیت با حمایت روسیه درباره حمله به کنسولگری رژیم در دمشق

روسیه در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد که در واکنش به حمله هوایی منتسب به اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد، اسرائیل را به شعله‌ور کردن آتش جنگ متهم ساخت. نماینده ایالات متحده نیز تاکید داشت که واشینگتن نه دخالتی در این حملات داشته و نه پیشاپیش از آن باخبر بوده.ایران در پی این حملات خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد شده و روسیه نیز به عنوان عضو دائم این شورا از این خواسته حمایت کرده بود.

 نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، با انتقاد از «نقض فاحش» حق حاکمیت سوریه به شورای امنیت گفت که مسکو باور دارد «اسرائیل چنین اقدامات متجاوزانه‌ای را با هدف دامن زدن به جنگ انجام می‌دهد. این اقدامات مطلقا قابل قبول نیستند و باید متوقف شوند.»

 معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، تاکید کرد که واشینگتن نه در این حمله دخالتی داشته و نه پیشاپیش از آن باخبر بوده و این مسئله را نیز به اطلاع ایران رسانده است. وود اظهار داشت: «ما هیچ گزارشی را درباره این رخداد نمی‌توانیم تایید کنیم. اما یک چیز در حالی که مشغول جمع‌آوری اطلاعات هستیم، واضح است، این که ایران و گروه‌های نیابتی آن باید از دامن زدن به تنش‌ها در منطقه خودداری کنند.» رادیو فردا

*یورونیوز:استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان وقوع حمله در دمشق را محکوم کرده و از «همه طرف‌های درگیر خواسته تا حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از تشدید تنش‌ها اجتناب کنند.»

دوجاریک گفت: « گوترش هشدار می‌دهد که هر گونه اشتباه محاسباتی می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر در منطقه‌ای بی‌ثبات شود، با پیامدهای ویرانگر برای غیرنظامیانی که در حال حاضر شاهد رنج بی‌سابقه‌ای در سوریه، لبنان، سرزمین‌های فلسطینی و خاورمیانه هستند.»

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …