هەژار علی پور: افشین سهراب زاده زندانی سیاسی و پناهنده سیاسی نباید دیپورت شود

افشین سهراب زاده:
«اگر دیپورت شوم اعدام خواهم شد.»

اتهامات شناخته شده توسط دستگاه جنایتکارانه قضایی در ایران علیه فعالین سیاسی، فعالان مدنی و اجتماعی و همچنین فعالین کارگری «اقدام علیه امنیت ملی»،
« تبلیغ علیه نظام »، «عضویت و همکاری با احزاب اپوزیسیون» که زندگی هزاران انسان در بیدادگاه جمهوری اسلامی با احکام جنایتکارانه حبس، شلاق، زندان و بسیاری را با اعدام از بین بردند.

افشین سهراب زاده در اعتراضات سراسری مردم ایران در سال ۱۳۸۸- ۱۳۸۹ توسط نیروهای اطلاعاتی در شهر کامیاران دستگیر و توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب سنندج به اتهام «محاربه» و عضویت در کومله در مجموع به ۲۵ سال حبس محکوم می‌شود. در ۷ سال از مدت زمان دستگیری اش او در بسیاری از زندانهای ایران در حبس بوده است که در سال ۱۳۹۵ به مرخصی که استعلاجی اعزام و همان زمان ایران را به مقصد ترکیه ترک و درخواست پناهندگی اش را به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آنکارا ارائه می‌دهد.
این زندانی سیاسی سابق و پناهجوی مقیم کشور ترکیه در حال حاضر توسط نیروهای امنیت در ترکیه از سوی این کشور هم به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم شده و زیر فشار و شکنجه زیاد برگه ای را امضا کرده که قرار دیپورت این پناهجوی سیاسی در آن قید شده است. همسرش در ترکیه و خانواده و بسیاری از فعالان سیاسی و حقوق بشری، پناهجویان و پناهندگان مقیم ترکیه و انسان‌های آزادیخواه از این اقدام غیرانسانی ترکیه به خشم آمده و این اقدام دولت ترکیه را نقض آشکار حقوق قانونی و انسانی این پناهنده سیاسی میدانند و متناقض با کنوانسیون حقوق بشر می‌باشد.
شمار زیادی از فعالین و سازمانهای حقوق بشری و حامی پناهندگان در نامەهای اعتراضی به دولت ترکیه، کمیساریای پناهندگان سازمان ملل و امنستی در کشورهای مختلف خواهان آزادی فوری و لغو حکم دیپورت و هر اقدامی که منجر به در خطر افتادن جان این پناهنده سیاسی میباشند را در مرحله اول مسولیتش را متوجه دولت ترکیه و سپس کمیساریای پناهندگان سازمان ملل میدانند.

ضمن محکوم کردن اقدام فاشیستی و جنایتکارانه دولت ترکیه باید به این اقدام واکنشهای اعتراضی بیشتری نشان داد و ترکیه را در کنار جمهوری اسلامی بعنوان دو دولت ضد بشری و سرکوبگر محکوم، بایکوت و زیر فشارهای حداکثری قرار دهند.
هەژار علی پور
۱۰ آوریل ۲۰۲۰- ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

اینرا هم بخوانید

گزارشی خواندنی از  یک کارگر تعمیراتی ارکان ثالث از سیرک انتخاباتی حکومت

کارگر کمونیست ۸۳۹ من کارگر ارکان ثالث در یکی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی در …