پایان اعتصاب کارگران واگن سازی زرند و شروع تجمع کارگران آتش نشانی شهر کرد & 21 فروردین: ادامه جدال و کشاکشها در نیشکر هفت تپه

21 فروردین: ادامه جدال و کشاکشها در نیشکر هفت تپه

اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه علیه تعرضات مدیران فاسد و برای پیگیری مطالباتشان ادامه دارد. پرونده تخلفات باند اسدبیگی از ۹ ماه قبل  به بهانه بررسی کارشناسانه معطل مانده است. خلع ید اسدبیگی و دارودسته فاسد او که خبرش داده شده بود، بلاتکلیف مانده و مقامات مسئول مرتبا  کارگرن را سر میدوانند و در عین حال به اشکال مختلف چون پرونده سازی ها و کاهش قراردادها و اخراج کردن ها تلاش میکنند اعتراضات آنها را عقب بزنند و با متفرق کردن صف متحد کارگران زمینه بازگشت دوباره اسدبیگی ها را فراهم سازند. اما کارگران نیشکر هفت تپه متحدانه ایستاده و پیگیر خواستهایشان هستند. بنا بر خبرها ۱۹۰ نفر از کارگران هم اکنون با معضل کاهش قراردادهایشان روبرویند و با پایان قرارداد خطر اخراج آنها وجود دارد. از سوی دیگر مدیران میانی هفت‌تپه با دست کاری در قرارداد تعدادی از کارگران و کاهش مدت زمان آن، مشکلات بسیاری  برای آنان ایجاد کرده اند. از جمله حسن کهنگی و ابراهیم عباسی منجزی، دو نفر از کارگران با سابقه و فعال در این شرکت با مشکلات قراردادی روبرو شده‌اند و حتی بحث بر سر اخراج ابراهیم عباسی بود که با اعتراضات گسترده کارگران فعلا این بحث کنار رفته است. در بخش حراست نیز قرار داد تعدادی از کارگران از یک ساله به شش ماهه و سه ماهه کاهش یافته است و کاهش قراردادها مقدمه یکسری اخراجهاست.  در کنار همه این تعرضات رئیس حراست بعضا تلاش کرده است که با تهدید به عدم تمدید قرارداد، کارگرانی از بخش حراست را وادار به دادن شهادت دروغین علیه فعالین کارگری بکند. اما هیچکدام از ترفند ها نتیجه نداده و با سد مبارزه متحد کارگران پاسخ گرفته است. این چنین است که کارگران نیشکر هفت تپه درگیر جدال سختی هستند و از زندگی و مطالبات خود دربرابر دزدان حاکم دفاع میکنند. از خواستها و مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ فروردین ۱۴۰۰،  ۱۰ آپریل ٢٠٢١

اطلاعیه خبری

پایان اعتصاب کارگران واگن سازی زرند و شروع تجمع کارگران آتش نشانی شهر کرد

– روز شنبه ۲۱ فروردین کارگران اخراجی آتش‌نشانی شهرکرد  با خواست بازگشت به کار در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کردند. خواسته فوری این کارگران استخدام دائمی و توقف اخراجهاست.

– روز ۲۰ فروردین اعتراض کارگران واگن سازی زرند با وعده‌ی کارفرما برای افزایش دستمزد موقتا خاتمه یافت. بنا بر خبرها بدنبال تجمعات اعتراضی این کارگران  در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ فروردین، کارفرما وعده داد که تا هفته آینده تکلیف افزایش دستمزد کارگران شاغل در این واحد صنعتی را روشن خواهد کرد و کارگران معترض نیز موقتا به اعتراض خود پایان دادند. البته قبل از سال جدید نیز مدیریت این واحد صنعتی وعده انجام این کار را داده بود  و قرار بود این ماه جدا از افزایش سالانه حقوق توسط شورای عالی کار به میزان یک میلیون تومان برای هر کارگر دستمزد ها افزایش یابد. که با وجود آنکه حتی با این افزایش هنوز دستمزد آنان هنوز فاصله زیادی تا خط فقر ۱۲ میلیونی داشت. اما به این وعده ها عمل نشد و از همین رو کارگران دست به اعتراض زدند. اکنون نیز کارگران اعلام کرده اند که اگر وعده ها عملی نشود اعتصاب خود را از سر خواهند گرفت.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ فروردین اسفند ١٤٠٠،  ۱۰ آپریل ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …