چوب دو سر طلا! یاشار سهندی

جناب احمد زیدآبادی ناراحتند. ایشان اظهار داشتند زشته از «ترکیب قبیحۀ “وسط باز”» استفاده شود. چون «وسط» به معنی تعادل نیست و «باز» هم در ادبیات فارسی ایشان معنی شرافتمندانه ندارد. و خواستار این شدند:«روزنامه‌نگاران و فعالان داخلی از این پس به جای ترکیب قبیحۀ “وسط باز” از ترکیب “نیروهای متعادل” استفاده کنند.»
اینکه کلا برادران با شنیدن واژه «باز» یاد صور قبیحه و کارهای قبیحه می افتند اصلا عجیب نیست. فقط خدا میداند ایشان چند سالی که در کسوت «متعادل» فرو رفتند و یقه پیراهن شان را باز می گذراند چه حالی دارند.
بد نیست ایشان در فرهنگستان زبان فارسی حداد عادل سمتی بگیرند و فورا اسم بازی کودکانه «وسط بازی»، این ترکیب قبیحه را عوض کنند و یا از یک عدد آیات اعظام استفتاء بگیرند حکم بازی «وسط بازی» در شرع انور چیست. اینجوری که ترکیب وسط باز حال ایشان را بهم ریخته استفتاء نگرفته این بازی حرام است، بخصوص اینکه دختر و پسر به صور مختلط این بازی را انجام میدهند.
بهرحال من با پیشنهاد ایشان موافقم. از این به بعد ایشان را «چوب دو سر طلا» خطاب کنید. اصل این ضرب المثل «چوب دو سر نجس” است. البته این ضرب المثل به گونه ای دیگر هم بیان میشود که از ذکر آن خودداری میکنیم. فقط همینقدر با ایما و اشاره بگویم این ضرب المثل حکایت از چوبی دارد که گرفتگی چاه مستراح مسلمانان با آن رفع میشود… بگذریم.

اینرا هم بخوانید

جهش صعودی تورم با حذف ارز ترجیحی- حمید دائمی

کارگر کمونیست ۸۴۱ کارگر کارگاهی- حمید دائمی اعلام حذف ارز ترجیحی ۴۸۵ قلم کالا توسط …