کنفرانس دو روزه «بازسازی اوکراین» در آلمان با حضور سران دو کشور 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، برای شرکت در کنفرانس «بازسازی و بهبود اوکراین» وارد برلین شد.

این کنفرانس از ۱۱ تا ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و بر اهداف مختلفی از جمله حمایت بین‌المللی برای بهبود و بازسازی سریع و درازمدت اوکراین تمرکز دارد.

زلنسکی در جریان سفر خود به آلمان، با رئیس‌جمهور این کشور، فرانک-والتر اشتاین‌مایر، ملاقات و درباره وضعیت جنگ و نیازهای فعلی اوکراین گفتگو کرد. آنها بر اهمیت راه‌اندازی تولید مشترک تسلیحات تاکید کردند و به موضوع «فرمول صلح» نیز پرداختند.

یکی از برنامه‌های مهم این کنفرانس، سخنرانی زلنسکی در پارلمان فدرال آلمان، است که برای اولین بار به صورت حضوری انجام می‌شود.

همچنین قرار است یک توافقنامه تاریخی همکاری‌های امنیتی بین اوکراین و آلمان امضا شود که به گفته اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، گامی تاریخی در تعهدات امنیتی بلندمدت بین دو کشور خواهد بود.

این کنفرانس بر چهار بُعد حمایت بخش خصوصی برای بازسازی و رشد اقتصادی، بهبود اجتماعی و سرمایه انسانی، بهبود مناطق و شهرداری‌ها، و اصلاحات مربوط به الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا تمرکز دارد.

موضوعات مهمی همچون ثبات کلان اقتصادی، تاب‌آوری و امنیت، زیرساخت‌ها، مسکن، انرژی، حفاظت از محیط زیست و جنسیت نیز از مواردی است که در این کنفرانس دو روزه به آن خواهند پرداخت.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …