یادبود ۱۸ تیر و قربانیان حمله به کوی دانشگاه پس از ۲۴ سال: ما را به خاطر بیاور

در بیست و چهارمین سالگرد واقعه کوی دانشگاه، کاربران رسانه‌های اجتماعی یاد کشته‌شدگان اعتراضات دانشجویی ۱۸ تیر ۱۳۷۸ را گرامی داشتند و از روند رسیدگی قضایی به شکایت‌های قربانیان سرکوب آن اعتراضات انتقاد کردند.

انسیه دائمی، فعال مدنی، سه نام برجسته از قربانیان واقعه کوی دانشگاه، «عزت ابراهیم‌نژاد، سعید زینالی، و فرشته علیزاده» را یادآوری کرده و اظهارات پیشین اکرم نقابی، مادر سعید زینالی که ۲۴ سال است پس از بازداشت توسط نیروهای جمهوری اسلامی ناپدید شده، بازنشر کرده است.

سمیه باغی، روزنامه‌نگار، ویدئویی از شعرخوانی عزت ابراهیم‌نژاد را که در حمله نیروهای جمهوری اسلامی به کوی دانشگاه تهران کشته شد، یادآوری کرده که می‌گوید: «ما را به خاطر بیاور! ما را که تازه جوانانی ۲۲ ساله بودیم، شور عشق در سینه داشتیم، و پیش از آن که عاشق شویم سینه بر خاک سوده مُردیم.»

یغما فخشامی، روزنامه‌نگار، با یادآوری گذشت ۲۴ سال از ناپدید شدن سعید زینالی، ویدئویی از حضور شماری از فعالان مدنی در مقابل خانه والدین او را بازنشر کرده که مربوط به دو سال پیش است.

در این ویدئو، اکرم نقابی، مادر سعید زینالی که همچنان «چشم‌انتظار خبری از فرزندش است»، با عصا از خانه بیرون آمده و در آغوش حاضران گریه می‌کند.

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …