ارجاع رژیم اسلامی به دیوان بین المللی دادگستری – بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پس از ۴۲ ماه  تلاش خانواده های پرواز ۷۵۲، در تاریخ چهارشنبه ۵ جولای، مهلت شش ماهه دولتهای   کانادا، انگلستان، سوئد و اوکراین برای پاسخ گویی به پایان رسید و این چهار دولت جمهوری اسلامی را  به جرم  شلیک به هواپیمای پی اس ۷۵۲ به دیوان بین المللی دادگستری در لاهه ارجاع دادند.

تلاش هایی که به قول حامد اسماعیلیون، عضو هیئت مدیره انجمن خانواده های جانباختگان پرواز  پی اس ۷۵۲، به امید اجرای عدالت برای این جانباختگان و همه قربانیان جنایت های بی شمار جمهوری اسلامی در ۴۴ سال سال گذشته صورت گرفته است، عملا دارد با موفقیت پیش میرود.

روز چهارشنبه دو برنامه در  تورنتو توسط این انجمن برگزار شد. برنامه اول داخل سالن کتابخانه نورت یورک با حضور وکلا و مهمانان، گزارش چهار سال تلاش خانواده ها و انجمن خانواده های پرواز پی اس ۷۵۲ برگزار شد.  سپس شاهد پانلی از وکلای دست اندرکار این برنامه و مسئولین انجمن بودیم. در این پانل، وکلا و مسئولین انجمن  مشکلات، پروسه و نحوه پیشرفت این کار را توضیح دادند  و به سوالات شرکت کنندگان و خبرنگاران پاسخ دادند.

این اتفاق نشان میدهد که اولا قلب جنبش دادخواهی علیه جمهوری اسلامی همچنان با قوت تمام می تپد و ثانیا، همین اتفاق از نظر سیاسی یک گام جدی دیگر در جهت انزوای سیاسی جمهوری اسلامی، آفریقای جنوبیزه کردن آن و نهایتا سرنگونی این رژیم است.

در این جلسه همگان بر این باور بودند که  با پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی شاهد آن لحظه ای خواهیم شد که سران رژیم اسلامی در دادگاه واقعی به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه خواهند شد.

در پایان این برنامه در رابطه با همین موضوع  و همچنین در دفاع از توماج صالحی تجمعی برگزارشد که در آن شرکت کنندگان اعلام کردند رژیم اسلامی باید سرنگون شود و در رابطه با همه جنایت هایش در ۴۴ سال گذشته محاکمه شود.

ایستادگی، مقاومت و سازش ناپذیری انجمن خانواده ها در این ۴۲ ماه به قول خود وکلا مهمترین دلیل ارجاع این پرونده به دادگستری لاهه می باشد. خانواده ها بارها اعلام کرده اند که به دنبال غرامت نبوده و دادخواهی برای آنها مهمتر از هر چیز است.

من نیز به عنوان یکی از اعضای انجمن خانواده های پرواز و همچنین از دادخواهان علیه ۴۴ سال جنایت رژیم اسلامی تردید ندارم که حکومت اسلامی به گورستان تاریخ سپرده خواهد شد و  برپا کنندگان این ماشین کشتار به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه خواهند شد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

اینرا هم بخوانید

آغاز اخراج وابستگان جمهوری اسلامی از کانادا- بابک یزدی

اخیراً دولت لیبرال سیاست‌های جدی‌تری علیه رژیم اسلامی ایران و مقامات و وابستگان آن از …