چهارمین سالگرد کشتار مسافران هواپیمای پی اس ۷۵۲– بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۴ سال از کشتار مسافران هواپیمای پی اس ۷۵۲ توسط سپاه پاسداران اسلامی گذشت. خانواده‌ها و دادخواهان این جنایت همچنان با عزمی راسخ برای محاکمه آمرین و عاملین این جنایت مبارزه می‌کنند.

امسال درایران، علی‌رغم محدودیت‌های امنیتی شدید، خانواده‌ها سالگرد عزیزانشان را با الهام از و در تداوم انقلاب زن زندگی آزادی اکثرا بدون حجاب برگزار کردند. مادر حامد اسماعیلیون بدون حجاب سخنرانی کرد و اعلام کرد: “ما برای سفر به کانادا و رفتن نزد پسرمان به کسی التماس نخواهیم کرد. کسی را که چیزی برای ازدست‌دادن ندارد از مرگ و شکنجه و ممنوعیت نترسانید. شما هستید که باید از ما بترسید. من تاآخرین‌نفس در کنار پسرم، همسرم و در کنار خانواده‌های بزرگ پرواز پی اس ۷۵۲، برای احقاق حق و برای رسیدن به عدالت خواهیم جنگید. ما قاتلین و آمرین این جنایت را نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.” حاضرین هم هم‌صدا شعار دادند: “نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم”.

در خارج کشور هم خانواده‌ها همراه با دیگر دادخواهان و معترضین مراسم گرامیداشت برگزار کردند. در تورنتو روز ۷ ژانویه خانواده‌ها همراه با جمعیت زیادی در میدان مل لسمن با شمع افروزی و خواندن سرود و سخنرانی یاد عزیزان جان‌باخته را گرامی داشتند. علی احساسی نماینده پارلمان و مسئول حقوق بشر پارلمان کانادا، آتنا دائمی زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق بشر و حامد اسماعیلیون در این برنامه سخنرانی کردند. آتنا دائمی گفت که در زندان، بازجوها و زندانبان‌ها ادعا می‌کردند که کار آمریکا است و من گفتم “دروغ می‌گویید، مانند دروغ‌هایی که پیش‌ازاین گفته‌اید”. حامد اسماعیلیون در صحبتش بر اهمیت و ضرورت ادامه دادخواهی تأکید کرده و اعلام کرد ما “نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم” که حاضرین با این شعار همراهی کردند. در جریان برنامه مردم شعارهای مختلف دادند از جمله: “جمهوری اسلامی نابود باید گردد”، “مرگ بر خامنه‌ای” و “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”.

روز ۸ ژانویه هم برنامه سراسری خانواده‌ها در آمفی‌تئاتر ریچموندهیل برگزار شد که به‌صورت زنده پخش شد. در این برنامه، نخست‌وزیر کانادا، چندین وزیر و شهردار ریچموندهیل در سخنرانی‌شان جنایت سپاه را محکوم و جمهوری اسلامی را مسئول اعلام کردند. نخست‌وزیر کانادا قول داد از هیچ تلاشی برای قراردادن سپاه در لیست تروریستی دریغ نخواهد کرد.

جنبش دادخواهی بخش مهمی از جنبش سرنگونی است و تا سرنگونی حکومت اسلامی ادامه خواهد داشت.

اینرا هم بخوانید

کارگران نفت و سرنوشت رژیم- بابک یزدی

کارگر کمونیست ۸۰۶با سلام به شما و بینندگان عزیزاجازه بدید من قبل از هرچیز آزادی …