۴۰۰ هزار نفر متأثر از سیل در استان سیستان و بلوچستان

معین الدین سعیدی نماینده مجلس حکومت از چابهار، در گفت‌وگو با «انتخاب»:بعد از گذشت چند روز از سیل سیستان، کماکان چندین جاده مسدود است و برخی از روستا‌ها هیچ ارتباطی ندارند / حدود ۴۰۰ هزار نفر متأثر از شرایط سیل قرار گرفته‌اند؛ برآورد دقیقی از کسانی که آسیب جدی دیده‌اند وجود ندارد / تعدادی از روستا‌ها چند روزیست برق ندارند / بیش از ۱۰۰ مدرسه تا حدی تخریب شده‌اند

وی درباره وضعیت سیل در جنوب سیستان گفت: متأسفانه بعد از گذشت چند روز از سیل، کماکان چندین جاده مسدود است و برخی از روستا‌ها هیچ ارتباطی ندارند. از امروز دو بالگرد حلال اهمر و یک بالگرد دانشگاه علوم پزشکی فعال شده‌اند و در حال خدمات‌رسانی‌اند. تعدادی از روستا‌ها چند روزیست برق ندارد؛ اگرچه اداره برق خیلی تلاش کرد. عمده مشکل مردم بحث جاده هاست که کاملاً تخریب شده‌اند و انتظار داریم که راهداری کل کشور و ستاد بحران ورود جدی داشته باشد.

سیل در جنوب سیستان کماکان شرایط بحرانی در آن منطقه را تداوم بخشیده است؛ نیاز به جاده و ترمیم زیرساخت‌ها عمده چالش سیل زدگان است و با توجه به تخریب شدید زیرساخت‌های انرژی و جاده، روستا‌های زیادی دچار مشکل هستتند.

او درباره نیاز‌های مناطق سیل‌زده افزود: بخشی از خانه‌های مردم تخریب شده‌اند و نیازمند کمک خیرین هستیم. البته خیرین ورود خوبی در حوزه توزیع غذا داشته‌اند. الان موکب و چادر و پتو و تانکر‌های آب نیاز جدیست و اگر بتوانیم برای مردم تهیه کنیم کارساز است. مهم‌ترین مسأله ما بحث راه هاست و زیرساخت‌های برق به شدت آسیب دیده و بیش از 100 مدرسه نیز تا حدی تخریب شده‌اند.

وی درباره میزان تخریب گفت: بیشترین حجم خسارت‌ها را در بخش شهرستان قصرقند، پیرسهراب و بخش مرکزی چابهار و دشت یاری داریم که بیشترین درگیری را دارند. حدود 400 هزار نفر متأثر از شرایط سیل قرار گرفته‌اند و کسانیکه آسیب جدی دیده‌اند تعداد بسیار کمتری هستند که برآورد دقیقی از آن‌ها وجود ندارد.

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …