آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی، یک خواست مهم در اول مه

بیانیه کمپین برای آزادی کارگران زندانی به مناسبت روز جهانی کارگر

اتحادیه آزاد کارگران ایران با انتشار بیانیه ای به مناسبت سالگرد آن بر خواستهای بیانیه عبدی- عظیم زاده تاکید کرده و با خواست آزادی فوری اسماعیل عبدی، بهنام ابراهیم زاده و همه زندانیان آزادیخواه و عدالت طلب و فراخوان کارگران و معلمان به مبارزه ای متحد برای خواستهای اعلام شده در آن بیانیه به استقبال روز جهانی کارگر رفتند.

١٧ زندانی سیاسی طی بیانیه ای با اسامی سعید ماسوری، ، بهنام ابراهیم زاده، حسن صادقی، ابراهیم فیروزی، رضا اکبری منفرد، امیر امیرقلی پور، جواد فولاد وند، مهدی فراهی شاندیز، شاهین ذوقی تبار، محمد اکرمی، مهدی امیری، عباس توکلی، علیرضا ناصری، رضا کاهه، امیر حسن وند سیار، اسد محمدی، محسن قندهاری، بر کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات تاکید گذاشتند. آنها در این بیانیه اعلام کرده اند که با خواستهایی چون لغو احکام امنیتی صادر شده زندان برای تمامی زندانیان سیاسی و بسته شدن کامل پرونده های تشکیل شده برای آنان، پایان دادن به تهدید، فشار، پیگرد و دستگیری فعالین اجتماعی بخاطر مبارزات برحقشان در دفاع از زندگی و معیشت خود تحت عناوین امنیتی چون “اخلال در نظم و امنیت ملی”، خاتمه دادن به امنیتی کردن مبارزات مردم و حق تشکل، حق تجمع، حق اعتصاب، آزادی بیان به عنوان حقوق پایه ای خود و بالاخره پایان دادن به محاکمات ناعادلانه که هیچ تطابقی با موازین بین المللی ندارد، به استقبال روز جهانی کارگر میروند و از همگان خواستار حمایت و پشتیبانی از خواستهایشان شده اند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی با تاکید بر فراخوان اتحادیه آزاد کارگران ایران و حمایت از خواستهای اعلام شده زندانیان سیاسی، روز جهانی کارگر را گرامی میدارد.

بهنام ابراهیم زاده، اسماعیل عبدی، آتنا دائمی، سعید یوزی، محمد رضا آهنگر و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند. پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان و برای کلیه فعالین اجتماعی چون جعفر عظیم زاده، محمود صالحی، شاپور احسانی راد، عثمان اسماعیلی، محمود بهشتی، علی اکبر باغانی، ابراهیم مددی، رضا شهابی، داود رضوی و … باید مسدود و احکام زندان صادر شما برای آنان باید فورا لغو شود. حق تشکل، حق اعتصاب، حق تجمع ، آزادی بیان، حق برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و… همه و همه از جمله آزادیهای سیاسی پایه ای در هر جامعه است و حق مسلم تمامی مردم است.

یک شعار مهم ما کارگران در روز جهانی کارگر، شعار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی است که باید بر پلاکاردهایمان در این روز نقش بندد و بند مهمی از قطعنامه های کارگران باشد.

اول مه روز جهانی کارگر، روز عزم ما برای نشان دادن اتحاد و قدرت ما ست. ما همه کارگران شاغل و بیکار، معلمان، بازنشستگان، پرستاران، و همه مردم زحمتکش و محروم، زن و مرد به مناسبت روز جهانی کارگر، در تجمعات بزرگ و کوچکمان گرد آییم، جشن بگیریم، و با قطعنامه ها و بیانیه های مشترکمان، یک صدا اعلام کنیم که محرومیت و سرکوب و زندگی زیر خط فقر و این جهنم ضد انسانی و غیر عادلانه را دیگر نمی پذیریم

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
 Free Them Now

شهلا دانشفر
shahla.daneshfar2@gmail.com
20 آپریل  2017

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …