آلمان از ژانویه ۲۰۲۱ تزریق واکسن کرونا را آغاز می‌کند

آلمان از ژانویه ۲۰۲۱ تزریق واکسن کرونا را آغاز می‌کند

رئیس دفتر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد که او تصور نمی‌کند واکسن کرونا در سال جاری میلادی در آلمان قابل استفاده باشد. او گفت انتظار دارد تزریق واکسن از اوایل ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شود.

هلگا براین، رئیس دفتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شب یکشنبه ۱۶ آذر (۶ دسامبر) در گفت‌وگو با نشریه “بیلد” آلمان خاطرنشان کرد که تزریق واکسن از ژانویه سال جدید آغاز خواهد شد.

اظهارات این مقام آلمانی پس از آن بیان شد که ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان هم در گفت‌وگو با رادیو سراسری آلمان اعلام کرد که به احتمال زیاد در ابتدای ژانویه نخستین گروه “در معرض خطر” و همچنین بخشی از کادر بهداشت و درمان این کشور می‌توانند واکسینه شوند.

سیاستمداران آلمانی درباره شیوع بیش از حد کرونا در کشورشان اظهار نگرانی کرده‌اند و خواستار تمدید محدویت‌های کرونایی تا اوایل سال جدید میلادی شدند.

مارکوس زودر، رئیس دولت ایالتی بایرن هشدار داده است شرایط فعلی قابل قبول نیست و تمدید محدودیت‌ها دست‌کم تا دهم ژانویه باید ادامه یابد.

زودر گفته است که در هر چهار دقیقه یک نفر در آلمان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۵۵۰ نفر در آلمان تا کنون به کووید-۱۹ مبتلا شدند و ۱۹ هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند.

قرار است نهادهای مسئول اتحادیه اروپا درباره مجوز واکسن شرکت داروسازی بایون‌تک و کنسرن فایزر تا ۲۹ دسامبر سال جاری تصمیم بگیرند. پیرامون مجوز کنسرن مودرنا نیز تا ۱۲ ژانویه سال آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.   

اما بریتانیا منتظر تصمیم نهادهای اتحایه اروپا نماند. این کشور در تهیه و پخش واکسن پاندمی پیشتاز است؛ سه‌شنبه ۱۸ آذر (۸ دسامبر) نخستین تزریق‌ها در این کشور آغاز خواهد شد.

بریتانیا اولین کشور جهان است که به واکسن فرآورده مشترک شرکت آلمانی بایون‌تک و کنسرن آمریکایی فایزر پروانه توزیع و تزریق صادر کرده است.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …