آلمان: حملات سایبری ایران، روسیه و چین افزایش یافته است

رادیو فردا:رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان می‌گوید میزان تهدیدهای سایبری ایران، روسیه و چین افزایش یافته است.

هانس‌گئورک ماسن، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان (BfV)، در مصاحبه با شبکه خبری «رداکتسیونس‌نِتزورک دویچلاند» که روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد منتشر شد گفته است که در طول سال جاری میلادی «کمیت و کیفیت حملات سایبری از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی افزایش یافته است.

این مقام اطلاعاتی آلمان مشخصاً از سرویس‌های اطلاعاتی روسیه، چین و ایران نام برده و گفته است آلمان یکی از اهداف محتمل این حملات سایبری است.

آقای ماسن اشاره‌ای به جزئیات حملات سایبری علیه آلمان نکرده اما اسفندماه گذشته حملاتی علیه رایانه‌های دولتی این کشور صورت گرفت که «بسیار پیشرفته» توصیف شد و رسانه‌ها آن را به روسیه منتسب کردند. روسیه این اتهام را رد کرد.

آمریکا و کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر بارها نسبت به وقوع حملات سایبری از سویروسیه و چین هشدار داده‌اند و ایران نیز در چندین حمله مسئول شناخته شده است.

فروردین امسال ۱۰ فرد حقیقی و حقوقی ایرانی به اتهام هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌المللی هدف تحریم آمریکا قرار گرفتند.

پیش‌تر در پرونده‌های رخنه به چند بانک آمریکایی، هک رایانه‌های یک سد کوچک در نزدیکی نیویورک و نیز تلاش برای حمله به حساب‌های کاربری مقام‌های دولت باراک اوباما، هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی مسئول شناخته شده بودند.

همچنین مهرماه سال گذشته ایران به دست داشتن در حملات سایبری علیه حساب‌های کاربری برخی از نمایندگان پارلمان بریتانیا متهم شد اما مقام‌های جمهوری اسلامی این اتهام را رد کردند.

هکرهای مرتبط با حکومت ایران علاوه بر حملات بین‌المللی، به حمله علیه رایانه‌های ایرانیان خارج از کشور نیز متهم شده است.

از جمله کمپین حقوق بشر در ایران حدود دو ماه پیش خبر داد که تعدادی از ایرانی‌های خارج از کشور، از جمله دوتابعیتی‌ها و فعالان مدنی و سیاسی، هدف حمله هکرهایی از ایران قرار گرفته‌اند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار رویکرد «تهاجمی» در جنگ اطلاعاتی شده است.

رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان در مصاحبه جدیدش با اشاره به اینکه «دموکراسی ما فقط به دنیای واقعی منحصر نمی‌شود و دفاع در فضای مجازی نیز ضرورت دارد» بر نیاز کشورها به ارتقای مناسب تمهیدات امنیتی تأکید کرده است.

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …