آلمان یک زوج عراقی مظنون به جنایت علیه دختران ایزدی را بازداشت کرد

پلیس آلمان از بازداشت یک زوج عراقی مظنون به عضویت در گروه داعش، به اتهام نسل‌کشی و ارتکاب جنایت علیه بشریت به دلیل به کنیزی گرفتن دو دختر ایزدی خبر داد.

این زوج که نام آنها «توانا» و «آسیه» اعلام شده است، متهم‌اند که دو دختر ایزدی را در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در عراق و سوریه به کنیزی گرفته و آنها را مورد آزار و تجاوز جنسی قرار داده‌اند.

پلیس آلمان روز چهارشنبه ۲۲ فروردین گفت که متهمان را روز سه‌شنبه بازداشت کرده است.

این گزارش می‌افزاید زوج یاد شده قبل از ترک سوریه به مقصد آلمان در سال ۲۰۱۷، دو دختر ایزدی را به دیگر اعضای داعش تحویل داده بودند.

به گفته پلیس آلمان، همه این جنایت‌ها در راستای تلاش داعش برای نابود کردن دین ایزدی‌ها بوده است.

دادستان‌های‌ آلمان از قوانین «صلاحیت قضایی جهانی» برای پیگرد این دو عضو داعش استفاده کرده‌اند.

دادگاهی در آلمان در یک حکم تاریخی در سال ۲۰۲۱، یکی از اعضای سابق داعش را به دلیل دست داشتن در نسل‌کشی و ارتکاب جنایت علیه بشریت در مورد ایزدی‌ها به حبس ابد محکوم کرد.

دو سال بعد، قانونگذاران آلمانی جنایات شبه نظامیان داعش علیه ایزدی‌ها در عراق در سال ۲۰۱۴ را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناختند.

اول فروردین امسال نیز آلمان درخواست تجدیدنظر حکم ۱۴ سال زندان علیه زنی آلمانی که همراه با شوهر داعشی‌اش یک دختر بچه ۵ ساله ایزدی را به کنیزی گرفته بودند، رد کرد.

دختربچه مورداشاره در تابستان ۲۰۱۵ در فلوجه عراق جان باخت. دادگاه بدوی تشخیص داده بود که متهم به همراه شوهر خود هیچ کاری برای کمک به دختربچه که او را در حیاط خانه زنجیر کرده بودند، انجام ندادند، در حالی که کمک به او کاملا ممکن بوده است.این زوج همچنین مادر دختربچه را نیز به کنیزی گرفته بودند.برگرفته ازرایو فردا

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …