آمار تلفات کرونا در روسیه سه برابر رقم اعلام شده است

معاون نخست وزیر روسیه فاش کرده که بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرهای سال جاری مربوط به بیماران کرونایی بوده، به این معنی که تعداد تلفات این بیماری سه برابر بیشتر از ارقام قبلی است.

افزایش مرگ و میر با استناد به تفاوت بین تعداد کل مرگ ثبت شده در سال کنونی نسبت به میانگین سالهای گذشته برای همان دوره محاسبه شده است.

براساس ارقام رسمی ۵۵۸۲۷ نفر به خاطر ابتلای به ویروس کرونا در روسیه جان خود را از دست داده‌اند اما معاون نخست وزیر گفته است که با در نظر گرفتن تفاوت فوق شمار مرگ و میر به بیش از ۱۸۶۰۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

کشورها برای گزارش شمار مرگ ناشی از ویروس کرونا از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که مقایسه بین‌المللی را دشوار می‌کند.

روسیه به دلیل محاسبه آمار رسمی مرگ‌ در اثر ابتلای به ویروس کرونا بر اساس تایید ابتلای به این مرض در معاینه بعد از مرگ مورد انتقاد قرار گرفته است.

این روش بدان معنی است که مرگ مرتبط با ویروس کرونا که علت آن در جواز مرگ ابتلای به این مرض ذکر نشده در آمار مرگ و میر در اثر این بیماری منظور نمی‌شود.

طبق آمار جدید دانشگاه جان هاپکینز، آمار جدید ۱۸۶۰۰۰ مرگ و میر که دولت روسیه اعلام کرده به معنی آن است که تلفات ویروس کرونا در روسیه پس از ایالات متحده با ۳۳۵،۰۰۰ نفر و برزیل با ۱۹۲،۰۰۰ نفر در رده سوم جهانی است. جمعیت روسیه حدود ۱۴۴ میلیون نفر و کمتر از برزیل (۲۰۹ میلیون نفر) و ایالات متحده (۳۲۸ میلیون نفر) است.در روسیه بیش از ۳.۱ میلیون مورد ابتلای به این ویروس گزارش شده است.

تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه گفته است که مرگ و میر در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۳.۸ درصد بیشتر از سال قبل بوده است که نشان می‌دهد بیش از ۱۸۶.۰۵۷ مرگ به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ویروس کرونا مرتبط بوده است.

طبق گزارش روستات – مرکز دولتی آمار روسیه – امسال ۲۲۹،۷۰۰ نفر دیگر به دلایل دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

خانم گولیکووا در عین حال تاکید داشته که دولت روسیه هرگز آمار مرگ و میر در اثر ابتلای به ویروس کرونا را پنهان نکرده است. او گفت: ” بیش از ۸۱٪ از افزایش مرگ و میر در آن دوره را می توان به ویروس کرونا و آثار آن نسبت داد.”

مرگ ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در روسیه در ماه نوامبر بیش از هر دوره دیگری در سال جاری بود. معاون نخست وزیر روسیه گفت دسامبر و نوامبر از ماه قبل بدتر بودند زیرا ابتلای به ویروس کرونا همراه با امراض دیگر در دوره پاییز و زمستان در حال افزایش بوده است.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه ، نظام مراقبت بهداشتی کشورش را موثرتر از سایر نقاط جهان در مقابله با ویروس کرونا خوانده اما بیمارستان‌ها در بسیاری از مناطق این کشور برای مقابله با افزایش بیماران با دشواری مواجه بودند.

روسیه به واکسن اسپوتنیک Sputnik V امید بسته که اکنون به بلاروس، آرژانتین و مجارستان صادر می‌شود هرچند توسط سازمان نظارت بر دارو در اتحادیه اروپا (EMA) تأیید نشده است

واکسیناسیون با این واکسن از روز سه‌شنبه در بلاروس آغاز شد و هفت پزشک در داروخانه‌ای در کلینیکی در مینسک، پایتخت، واکسینه شدند. حدود ۷۰۰۰۰۰ دوز تاکنون در روسیه توزیع شده اما بررسی‌ها نشان می دهد میزان ایمن سازی این واکسن ممکن است از ۴۰٪ هم کمتر باشد.

اینرا هم بخوانید

تبهکاران؛ نیابتی‌های جدید جمهوری اسلامی برای آدم‌کشی در خارج از ایران

نشریه اسپکتیتور در گزارشی درباره روش جمهوری‌اسلامی برای قتل مخالفان در خارج از ایران، به …